Bon Bini Raymon - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Priscilla Geensen - WaarBenJij.nu Bon Bini Raymon - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Priscilla Geensen - WaarBenJij.nu

Bon Bini Raymon

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

21 Augustus 2006 | Nederland, Amsterdam

Ja, ik ga maar weer eens op Vrijdag beginnen aan mijn verhaal (maar ik plaats het maandag pas!) Maandag ben ik begonnen met de berg werk die op me lag te werken. Er zijn nogal wat wijzigingen doorgevoerd per 1 juli, ik weet niet wat jullie daarover weten? De hele exploitatie van het hotel is overgebracht naar een nieuwe NV. Wat betekent dat er een nieuwe boekhouding is opgezet (door mij :) was gewoon een kwestie van copy, paste, maar dan nog!) en er moet vanalles geregeld worden met de kamer van koophandel, personeelscontracten etc. En er moeten een aantal saldi van balansposten (oh oh, nu verlies ik zeker jullie aandacht! Maar wil het toch even kwijt!) naar de nieuwe NV overgeheveld worden. Maar omdat niet alle balansposten mee gingen, was het zaakje niet in "balans" haha! EN er zaten nogal wat verschillen bij de debiteuren en crediteuren. Dat is dus niet zo handig! Je moet natuurlijk wel weten hoeveel geld je van wie krijgt, en wat je aan wie moet betalen!! Dus ben ik toch wel anderhalve dag zoet geweest met het wegstrepen van posten tegen elkaar om te controleren of alles correct was overgeboekt :? Dit was namelijk een hele tijdrovende klus, waar mijn collega’s wel een tijdje over gedaan hebben. Het is dus zeker mogelijk dat er dan hier en daar een foutje insluipt. Achteraf blijkt er ook een fout in het systeem te zitten, die nu in het oude systeem is opgelost, maar het zal dus weer terugkomen in het nieuwe, omdat dat een kopie van het oude is. Maar goed, genoeg over mijn gedoe met balansposten. Gelukkig is het zaakje zo goed als opgelost gisteren (Donderdag) En gistermiddag ben ik dan ook eindelijk kunnen beginnen met de stapel werk, want de zaken die ik eerder noemde waren er extra bij gekomen.

Buiten het werk heb ik ook weer een drietal stress-momenten gehad, en wel met kakkerlakken!!! De eerste keer lag ik lekker met mijn laptop een spelletje te doen op bed, toen er een naar beneden viel, op mijn bed (godzijdank niet op mij!!) Hij was een beetje suf, maar dat kwam omdat ik daarvoor royaal met gif had gespoten toen ik ging sporten. Nu was het raam weer open, waarschijnlijk had ie daarachter gezeten! Na een vang-actie met zo'n muggentennisracket en een bakje, heb ik hem naar buiten gegooid. Dat was een. De dag erna stond ik lekker onder de douche thuis. Toen ik in de douche stapte heb ik geen kakkerlak gezien, maar ineens lag er een in de douche-bak naast me! Schrik! Waarschijnlij via het raam naar binnen gekomen, en onder de straal verzopen? Ik weet t niet, hij was in elk geval dood! Dat was twee. En vannacht ging ik naar het toilet waar weer zo'n kreng rond scharrelde! Verdorie!! Terwijl ik hem goed in de gaten hield ben ik gaan plassen. Ik durf hem dan niet te vertrappen, want dan zouden er eitjes uitkomen? Hoewel de kippen het wel opeten dan, maar toch! En vanmorgen zag ik dat Johan (Tenminste, Carolijn was het niet!) hem had vertrapt. Straks maar even aan de kippen geven dus! Dat was moment nr 3! Haha! Viel wel mee he? Maar slapen gaat de laatste dagen wat moeilijker, ivm een huiverig gevoel door die beesten.

Verder had Carolijn een piepklein muisje in haar kast! Ik gaan kijken, en ja hoor! Het arme dier was superbang! We wilde hem de kamer uitjagen, maar toen hij eindelijk uit de kast durfde, verdween hij onder het bed. We hebben het toen maar opgegeven! Verder zijn we gisteren uit gaan eten en naar de film geweest "John Tucker must die"! Echt een coole film, met Jesse Metcalfe (voor de kenners, dat lekkere ding uit Desperate Houswives! Mjammie dus!) Toen we op de film zaten te wachten, want we waren veeel te vroeg klaar met eten! Liep Jim langs, weet je wel, die van Idols, en Dancing with the Stars! Hij is in het echt net zo leuk als op TV, het viel in elk geval niet tegen. Maar goed, hij ging naar de premiere van WTC. Dus helaas. Haha! Nou, dat was het weekverslag! Morgen komt Raymon eindelijk terug! Joepie! Dus Maandag volgt de rest over het weekend.

En nu is het alweer maandagochtend.. Vrijdagavond ben ik lekker vroeg naar be gegaan, want zaterdag wilden Carolijn en ik weer naar het strand. Het leek me mooi snorkelen waar we de vorige week waren, maar helaas was ik toen mijn snorkelsetje vergeten! Ik was zaterdag al zo vroeg wakker,d at ik eerst nog mij kamer heb gepoetst, nou ja, gedweild! EN daarna op naar het strand. Carolijn wilde eerst nog even naar Noordpunt, omdat "Curacao daar ademt" Ahum?? Er zou daar plaatselijk water uit de grond "spuiten" Toen Raymon en ik er waren een tijdje terug, kwamen er wel belletjes (lucht) uit de grond maar meer niet. Na wat gezoek hadden we Noordpunt gevonden, jaja, er zijn daar meerdere paadjes die overal heen leiden. Maar helaas, geen fonteintjes te zien.. Dus maar wat foto's geschoten, en op naar het strand!

Snorkelen was echt mooi, ik had toch gelijk, haha! Er lopen aan beide kanten van de zee rotswanden, en onder water zien die er net zo uit als een rifrand. Het was dus net alsof je aan het duiken was! Er waren ook heel veel leuke vissen te zien. Toen we bij open zee kwamen, wilde we nog even de hoek om, om te kijken of het daar nog wat was. Begon het ineens keihard te donderen!!! Ik wilde al een snelle zwmepoging doen richting strand, zo erg was ik geschrokken!! Toen zijn we dan ook maar snel terug eggaan, op open zee zwemmen als het onweert.. Niet zo slim! Dat was weer zo'n stress moment!

En ik ben er nog eentje vergeten.. Ja, ik ben de afgelopen week errug vaak heel hard geschrokken (door die kakkerlakken, onweer) maar vrijdagnacht was het toppunt! Ik lag lekker te slapen, toen ik me ineens bewust werd van hele harde knallen! En dan bedoel ik echt hard, alof er een strijker voor je slaapkamerdeur afgaat. En niet een? Nee, het bleef maar doorgaan!! Toen ik versuft half wakker werd, zag ik ook nog eens lichtflitsen! Ik schrok me helemaal rot! Toen rende ik snel naar buiten, bleek dat het vuurwerk was! :? Het werd gewoon vanaf de Hilton pier afgestoken, dat is recht bij ons voor een stukje op zee.. Maar het was wel heel mooi om te zien! De kleuren van het vuurwerk weerspiegelen namelijk in zee, waardoor het licht nog veel sterker wordt! Carolijn kwam ook al versuft naar buiten, zo van "Help? Wat gebeurd er?!"

Maar goed, we waren op het srand, en het begon te onweren.. Na een half uurtje hebben we het maar opgegeven, de zon was echt nergens meer te zien! En ik moest Raymon ook best vroeg ophalen, dus zijn we terug gegaan. We hebben overigens ook een ezel gevoerd die dag, en twee zwerfhonden. Die laatste waren echt zielig!! Eentje was wel heel lief, maar broodmager, en die andere was helemaal sneu. Zat helemaal onder de wondjes, en zijn oog zat half dicht :( Echt heel zielig! Ze waren ook best bang, zelfs nadat we ze wat crackers gegeven hadden.

En toen belde Raymon, hij was er al! Typisch ons, hadden we gelijk woorden toen ik aankwam, want de auto was erg ranzig. Dat klopt, ik had hem willen wassen vrijdag, maar ben het straal vergeten... En dat vond hij niet leuk! Tja, niets meer aan te doen. 's Avonds zijn we in elk geval lekker gaan uiteten, en daarna weer onder de wol.

Zondag wilden we naar de Aloe Vera plantage, maar die was dicht. Toen dachten we, we gaan een beetje off-road met de auto.. We hebben hele mooie foto's van natuurgebieden met ladingen afval, dat er gestort wordt alsof het een vuiinisbelt is.. Beetje jammer, maar zo gaat het hier dus. Na een tijdje raakte onze moter oververhit, en begonnen we ook een beetje huiverig te worden van alle takjes die langs de auto schuurden omdat de weggetjes te smal waren.. En wat bleek, heel de auto onder de krasjes!!! Raymon was niet blij! Want we willen hem natuurlijk binnekort gaan verkopen.. Tegen een mooie prijs! We hebben maar even gewacht, en de koelvloeistof gecheckt, maar die was oke. Maar ja, als je zo lang in de zon langzaam rijdt.. Tja, dan wordt je moter warm. Na een hels ritje (omdat we zo vrolijk waren omdat de auto bekrast was) kwamen we eindelijk bij het strandje dat in de buurt lag. Toen we de auto hier en daar schoonmaakte bleek dat de schade wel mee viel. We gaan komende week speciale wax halen, en dan gaan we hem helemaal waxen. Het schijnt dat die wax kleine krasjes gewoon opvult! Das heel mooi, want de krasjes zijn helemaal niet diep! Dus het moet goedkomen!!

Verder hebben we een hele soap omtrent Irene (kip) en Bob (haan) Die twee hebben elkaar echt gevonden! Eerst verkrachtte Bob Irene wel eens, en rende ze dus heel hard weg als Bob eraan kwam, maar nu scharrelen ze gezellig samen! En zo af en toe scharrelen de kipjes (voormalig kuikens) ook mee, dan is dus de hele familie samen! Het is in elk geval een leuke soap om zo naar te kijken de hele dag! Die haan loopt nu dus ook de heel dag bij ons, hij slaapt alleen nog ergens anders geloof ik!

Nou, dat was het weer voor deze week! Het is weer een hele lap tekst he? Oh ja, de foto's komen morgen, die staan op de laptop.. Moet ze ff terugzetten op de kaart van de camera! Dus daar moeten jullie heel even op wachten....

Tot mails!! Liefs Cil

  • 21 Augustus 2006 - 13:56

    Vanes:

    Nu ben ik weer eens de eerste. Ik heb vandaag lekker een vrije dag dus genoeg tijd om je stukje tekst te lezen.
    Toevallig heb ik je net een mail gestuurd dus ik ga hier niet meer opschrijven.
    Liefs

  • 21 Augustus 2006 - 15:54

    Amanda:

    Yo Cil!!
    Bij jou op het werk zullen ze je wel gaan missen,wat jij allemaal voor ze doet. Knap hoor,was niks voor mij.
    Van die kakkerlakken zou ik ook helemaal gek worden.Dus dat vergif werkt ook niet echt.
    Hier regent het weer eens. Ik ga zo sporten. doei xxx :)

  • 21 Augustus 2006 - 18:24

    JeN:

    Heeej Cil!! Die kakkerlakken..ik moet er niet aan denken!!! blehhh. Ik ben alweer terug van vakantie. Zoals amanda al in je vorige verhaaltje schreef zou ik de zou meenemen. Maar dat is helaas niet gelukt. Hoe kut is het dan om \'n week stralend mooi weer te hebben gehad en je komt in de stromende regen thuis.Bahh :( Heb wel \'n super toffe vakantie gehad, zelfs ge-bungeejumped :D Mja...nu begint helaas het \'echte\' leven weer haha. Jij bent ook weer hard aan het werk zo te lezen. Ik stuur je nog n mailtje!! Dikke kuss JeN

  • 22 Augustus 2006 - 16:07

    Jac:

    Hey Cil, heb je mijn mail van vorige week gehad?
    Liefs

  • 22 Augustus 2006 - 20:29

    Cilla:

    Ik heb de foto's er (eindelijk) bij gezet! Liefs

  • 22 Augustus 2006 - 20:36

    Amanda:

    Weer mooie foto\'s gemaakt,cil! Echt erg dat vuilnis daar overal,dat komt hier ook nog als we moeten betalen voor ons vuilnis,haha.
    xxx

  • 23 Augustus 2006 - 13:48

    Shi:

    Hey Cil...
    Sorry, ik was even stil! Maar ben ook zoooo aan vakantie toe! Nog 2 weekjes, dan gaan we al!
    Echt zo fijn! Lekker dat luchtbedje, dat wil ik eigenlijk ook wel voor in Mexico!
    Dikke kus in ieder geval!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curacao

Recente Reisverslagen:

29 September 2006

Laatste werkweek!!!

26 September 2006

Zon, hitte, warmte en nog eens heet!

18 September 2006

Campo!!

11 September 2006

Luieren en dobberen

04 September 2006

Zon, zee en... Muggen!!
Priscilla

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 37972

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 25 September 2013

Honeymoon!

27 Januari 2006 - 06 Oktober 2006

Curacao

Landen bezocht: