Zon, hitte, warmte en nog eens heet! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Priscilla Geensen - WaarBenJij.nu Zon, hitte, warmte en nog eens heet! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Priscilla Geensen - WaarBenJij.nu

Zon, hitte, warmte en nog eens heet!

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

26 September 2006 | Nederland, Amsterdam

Ja, het is wel duidelijk denk ik.. Het is hier de afgelopen dagen errug heet geweest!! Doordeweek merk ik er zelf weinig van, maar ik hoorde al van Carolijn ( die in een hok zonder airco zit, ik weet niet wat erger is, een ijskast met veel te koude airco, of die hitte zonder airco :? ) en Raymon (die nog wel eens in dit weer moet hardlopen/zwemmen en op andere manieren actief moet zijn) dat het erg heet was de laatste tijd. Ze zeggen dat het normaal is, voor September, maar in het antilliaans dagblad stond dat het tot nu toe uitzonderlijk warm was voor de tweede helft van september!

Maar goed, mijn week. Maandag is Silvia begonnen, mijn opvolgster. Ze komt oorspronkelijk uit Venezuele, en gaat hier naar de Una (hogeschool in Nederland) Ze spreekt alleen spaans en engels, helaas geen nederlands.. Voor ons allebei een uitdaging dus, want het boekhoudsysteem is in het nederlands. En ik heb al een tijdje niet meer zoveel engels gesproken. Gelukkig klikte het meteen goed tussen ons. Ik heb haar zoveel mogelijk zelf laten doen, en dat werkt. Ze pakt alles goed op :) Afgelopen week was een soort van testweek, en aan het einde moest ik dan bepalen of het wel of niet ging werken met haar op de administratie. Maar dat zit dus wel goed. Als het goed is hebben ze gisteren het contract getekend, maar ik was er gisteren niet!

Verder hebben we in de week niet veel boeiends gedaan (kan het me althans niet meer herinneren!) We zijn nog een paar keer gaan sporten, en verder heb ik toch wel bijna elke dag met mijn neus in de boeken gezeten. Ik ben er achter gekomen dat ik eigenlijk nu al een beetje achter lig, maar ik heb toen meteen een schema gemaakt, voor welke stof ik elke week moet bestuderen, en dan moet het goedkomen!

Vrijdagavond zijn we in het hotel gaan eten. Op vrijdagavond is er altijd barbeque around the pool. Ik mocht gratis, maar dan moest ik wel netjes opletten wat er allemaal goed ging en wat niet. En met een horeca-achtergrond is dat niet zo moeilijk. Raymon ging uiteraard ook mee, maar hij moest zelf betalen.. :? Maar goed, het eten was echt heeel erg lekker! Verder zal ik het negatieve commentaar maar achterwege laten, haha! Ik heb in elk geval wel een lijstje gemaakt..

Zaterdag zijn we naar Mambo geweest (overdag) ik was met allemaal mariniers :D Haha! Dus de brightjes gingen hard. Het was de eerste keer dat ik op het strand lag, in het zonnetje, met een biertje?! Toch niet helemaal mijn ding, want de nadorst kwam al toen we naar huis gingen :? En als je verbrand, is alcohol natuurlijk helemaal niet slim! Maar gelukkig was ik (toen nog) niet verbrand! 's Avonds wilden de mannen eigenlijk een "manly-man" avond doen, maar ik mocht mee. Dus daar zat ik dan, bij Larry's, tussen 5 mannen :D De spare-ribs waren weer erg lekker :D De rest ging daarna naar Mambo, hoewel ze eerst gingen slapen, ik vraag me af hoeveel er nog gegaan zijn! Maar Raymon had geen zin, wij zijn thuis gebleven, en hebben nog film gekeken.

Verder heb ik redelijk wat geslapen, en gezond natuurlijk. Ik moet zeggen dat het bruine kleurtje nu wat beter lijkt te plakken, misschien ook omdat we bijna elk weekend wel in de zon liggen. Voor de rest is er niet zoveel meer te beleven. Op zondag kwam Carolijn erachter dat het strandje waar we een keer naartoe wilden, Playa Hulu, per boot bereikbaar is (met de auto kwamen we er niet) Je kunt er naartoe met de watertaxie, blijkbaar ook een heel begrip op Curacao. Alleen wij hadden er niet van gehoord :? Dus daar wilden we nog wel naaryoe, voordat Carolijn naar huis ging! Maar helaas, toen we daar aankwamen bleken ze closed voor vandaag... Dus zijn we naar een ander strand gegaan, wat in de buurt lag, Santa Martha. Het strand was heel groot, en heeeel leeg! Er was een snorkel-trail uitgezet, dat leek me wel leuk :) Voor de trail moest je eerst langs wat rotsen zewmmen, die rotsen hielden dus de golven tegen.. Dus toen ik het hoekje om ging, ging ik ook de golven in! Was nog best eng, en daarbij komt, dat je geen hand voor ogen ziet, als er zo'n sterke stroming staat! Dus ik was al snel weer op het strand!! Achteraf bleek dat het trail veel langer was, en niet alleen in de stroming.. Maar ik wil nog wel een keer terug met Raymon, je kon er ook goedkoop kayakken!

Verder hebben we onder een soort partytent gelegen, en zelfs een beetje geslapen. Helaas ben ik zelfs onder de tent, die toch wel een beetje zon doorliet.. Verbrand!!! Kan dat, na 8 maanden zon? Ja.. Ik hoop maar dat het weg trekt, want vervellen, daar heb ik echt geen zin in! Maar goed..

En nu is het dinsdag! Nog 4 dagen werk voor de voeg, en dan ben ik klaar! Over 11 dagen vlieg ik alweer naar huis! We hebben wel al wat leuke dingen gepland, dus ik ben benieuwd hoe de vakantie wordt! Ik ben trouwens op zaterdagochtend nog wezen shoppen met Carolijn, in Punda en Otrabanda. Heb nog nieuwe sportschoenen gekocht, speciaal om te rennen.. Ben benieuwd, zal ze vanavond eens gaan proberen!

Tot volgende week maar weer! (als ik dan in de gelegenheid ben om te internetten..)

Liefs Cil

  • 26 September 2006 - 15:58

    Amanda:

    Hey Cil!!
    Ik hoef ook nog maar 3 dagen te werken en dan heb ik vakantie!!!Laat ff weten hoe laat en waar je aankomt.
    Wel nog genieten die laatste loodjes!!xxx

  • 26 September 2006 - 18:03

    Jac:

    Hey Cillie!
    Nu komt het allemaal echt dichtbij he! Neem je wel je dierenverzameling kaarten mee naar huis?

    Mijn proeftijd heb ik goed doorlopen dus mag blijven gelukkig.

    Nog ffies he meid,

    Liefs Jac

  • 27 September 2006 - 06:58

    Vanes:

    Cil, hoe laat land je nu precies op Schiphol, 7 okt toch he?
    Nou, het is nu idd echt aftellen.
    Liefs

  • 27 September 2006 - 13:30

    Shi:

    Ola, Ola
    Ik ben inmiddels ook weer aan het werk! De vakantie was super, maar daar praten we later misschien nog wel eens over!
    Jeetje, wat is de tijd toch weer gevlogen. Bijna weer terug! Wat ga je nog doen in die laatste dagen? Heb je nog slippertjes weten te scoren voor ons?
    Dikke kus van mij!!!

  • 29 September 2006 - 06:28

    Jac:

    Hey Cil.

    Wat dacht je ervan om volgende week zaterdag een kopje thee te nuttigen bij mij als je naar huis komt?
    Kunnen we ffies bijkletsen! Maar als je meteen naar huis wilt kan ik me dat ook voorstellen.
    Dan haal ik je van het station in Alphen op, zie het niet zitten om voorlopig in Adam te reizen hahaha..... Kijk maar ik hoor het wel!
    Liefs Jac

  • 29 September 2006 - 12:36

    Cilla:

    Ik heb het (eindelijk) even nagekeken, ik land om 11:25 op Schiphol! Zaterdag over een week om precies te zijn, de 7e dus. Tuurlijk neem ik de dieren-kaarten-verzameling mee naar huis! Raymon was trouwens erg jaloers op je laatste kaartje, Jac! Hij wilt hem ook van me gaan stelen! Maar dan steel ik hem wel weer terug :B Ik stuur je straks (in elk geval vandaag!) een mail over je thee-voorstel :)
    En Shi, ben de slippertjes helemaal vergeten!! Ik denk ook niet dat het gaat passen in mijn koffer.. Ben met +- 7 kg overbagage gekomen, en nu mag ik ook nog eens 5 kg minder dan met mijn Arke-ticket!!! Dus dat wordt al een leuke uitdaging.. :?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curacao

Recente Reisverslagen:

29 September 2006

Laatste werkweek!!!

26 September 2006

Zon, hitte, warmte en nog eens heet!

18 September 2006

Campo!!

11 September 2006

Luieren en dobberen

04 September 2006

Zon, zee en... Muggen!!
Priscilla

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 37956

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 25 September 2013

Honeymoon!

27 Januari 2006 - 06 Oktober 2006

Curacao

Landen bezocht: