I'm back! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Priscilla Geensen - WaarBenJij.nu I'm back! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Priscilla Geensen - WaarBenJij.nu

I'm back!

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

14 Augustus 2006 | Nederland, Amsterdam

Hallo maar weer! Ik ga gewoon verder waar ik was gebleven.. :) Voor de duidelijkheid, maandag was ik nog in Nederland :)

Maandag ben ik naar huis gegaan, want toen is mijn halfzus, Roswitha naar mij toegekomen. Maar zij is dus schoonheidsspecialiste.. En mijn wimpers en wenkbrouwen konden wel een beurt gebruiken, dus zijn we na wat geklets naar haar huis gegaan. En nu zie ik er weer wat verzorgder uit, haha!! Verder op mams gewacht, nog even gezellig met haar gekletst en toen naar Raymon!

Dinsdag niet veel gedaaan, we wilden naar de Efteling, maar Cil kwam dr bed niet uit... Haha! Dus nog even lekker tegen elkaar aangelegen (dat kan in Nederland beter dan op Curacao, hier is het echt te warm, en hebben we geen 2-pers bed :? ) en 's middags weer gaan slenteren door een ECHTE stad, Rotterdam!! Toen we naar huis guingen was het errug druk, want Feyenoord had gespeeld.. Was wel gezellig in de trein! Gelukkig zaten we al, en hoefden we niet ver :)

Woensdag zijn we naar de Efteling geweest! Met de trein helaas.. Dat duurde ongeveer 3x zo lang als met een auto! Maar helaas hadden we die laatste optie niet, dus zat er niets anders op... Uiteindelijk was het wel een leuke dag! De rijen voor de attracties waren behoorlijk lang (denk aan een uurtje per attractie) maar ook dat mocht de pret niet drukken! Er viel wel een beetje regen, maar nee, we zijn niet weggespoeld Vanes!

En donderdag was mijn vakantie ten eide.. Na was vlugge belletjes en sms-jes moest ik toch echt het vliegtuig in! Helaas hadden ze vertraging, dankzij die lieve terroristen. Maar het bleef maar bij anderhalf uur. Ik vraag me af of ik geen restitutie kan vragen, net als bij de NS, haha!! De vlucht ging prima, heb lekker geslapen en Lost gekeken op de laptop, Jenny, nogmaals bedankt!!! :D

Vrijdag moest ik meteen weer werken :? Maar ja, ik had al een dag extra vrij voor mijn reisje naar NL, dus ik mag niet klagen. Er lag (en ligt nog steeds!) behoorlijk wat werk op me te wachten! En ik moest ook een collega helpen, die had wat dingen niet kunnen doen... Erg druk dus! En ik maar zeggen: "dat doe ik morgen wel" Tja, ik was nog een beetje in de war, en had niet helemaal door dat het vrijdag was, haha! 's avonds ben ik gaan sporten in het hotel, ik heb gewoon een kwartier achter elkar gerend?! Op de een of andere manier lukt het daar altijd goed :) Ik had dus wel spierpijn in mijn benen erna.. Nu wil ik vanavond weer gaan, het doel is een half uur rennen! Maar dat zal wel pas over een paar weken lukken.. Als ik het volhoud om te gaan!

Zaterdag zijn Carolijn en ik wat leuks gaan doen :) Soort strandentocht zeg maar. Na lang gerij, en een teleurstelling kwamen we bij een redelijk strand. We wilden eigenlijk naar Playa Hulu, hoe gaaf klinkt dat?! Maar dat was helaas niet bereikbaar! De ene weg erheen was afgesloten en via de andere kant was geen weg.. Miss dat Raymon en ik er nog eens heen lopen? Als hij zin heeft, haha! Ik ebn de naam van het strand alweer vergeten waar we zijn gaan liggen, het was heel rustig, en heel klein! aar na de middag werd het behoorlijk druk, dus zijn we verder gegaan. Helaas waren alle stranden toen heel druk... Hmmz, wat nu? Naar een zwembad van een hotel...! En we waren vlijkbij Kura Holanda :) Dus zijn we daar aan het zwembad gaan liggen. We moesten nog wel even vragen waar hety was, want dat wisten we niet! Maar daar keek de security niet eens raar van op! Dus hebben we lekker gechilled ana het zwembad! Waar overigens bijna niemand lag :D:D Nadat we allebei verbrand waren (ja, ik had me ingesmeerd, maar toch...) zijn we maar gegaan. Op mijn werk kreeg ik trouwens het flatterende commentaar dat ik HEEL BLEEK WAS, ONGELOFELIJK! Ja, zo zie ik dus normaal uit zei ik al.. Maar ze vonden het erg bleek.. :( Inmiddels ben ik wel een beetje bijgekleurd hoor! Zij het hier en daar een beetje rood! haha!

Zondag moest ik mezelf maar vermaken, want Carolijn moest werken. Na een tijdje op het strand (in de schaduw) gelegen te hebben begon dat te vervelen. Toen nog even achter de laptop, maar dat bracht het ook niet.. Dus ben ik naar de grotten van Hato gegaan! Daar wilde ik nog een keer heen, maar Raymonniet echt geloof ik? En Carolijn is al geweest. Het was echt mooi om te zien!! Ik had een prive tour, dus het ging wel wat sneller. Het meisje legde vanalles uit over stalagmieten en stalagtieten, en kolommen... Er waren ook een heleboel vleermuizen! Echt lief, in het schijnsel van het licht zag je zo'n glanzende vachtjes aan het plafond hangen! Hier en daar schrok er ook een, en begon te fladderen! Maar gelukkig behoorlijk hoog boven je hoofd :) Verder was er een fantasie-grot, waar je in de muren allerlei figuren kon zien, een piraat, een bek van een ezel, een paardenhoofd en een maria beeld. Echt grappig, ik heb twee ervan op de foto :) Na de grotten kon je buiten ook een rondje lopen waar indianentekeningen zouden moeten zijn.. Ik heb ze niet kunnen ontdekken, ook niet achter de hekken! En verder heb ik nog ge-msnd met raymon, en vroeg naar bed!

En nu is het maandag.. Ik ben de hele ochtend bezig geweest met het controleren en corrigeren van facturen die al verstuurd waren. Maar omdat ik er niet was, en iemand anders was ziek, waren ze niet gecontroleerd.. En nu maar weer verder! Maar eerst nog even de foto's uploaden! Dat zijn er nogal wat!

Liefs Cil

Ps: Het ie hier echt HEEL WARM!!!! Ik zind de airco nu lekker?? Terwijl ik eerst altijd zat te bibberen? En als ik buiten kom, overvalt de hitte me, terwijl ik dat eerst heerlijk vond.. Hmmz, zal wel weer moeten aklematiseren!!

Ps2: Een hele witte haan, met een zwarte staart (zoals onze witte kuikens) maakte ons zondag om 8 uur wakker!! Blijkbaar probeert hij ook al zijn eigen dochters te "pakken" En het haantje van de kuikens springt ook al op zijn zusje... *zucht* mannen! Ze zijn ook heeeeel groot geworden! Ik heb natuurlijk ook wat foto's gemaakt!

• 14 Augustus 2006 - 17:58

Judith:

Hey Cil,
    Ik wilde de warmte graag met je ruilen, ik zie hier boven niets dan regen, regen en nog eens regen, regent het niet, dan hangt er wel een dikke bewolking.. loop alweer de hele week met lange mouwen :S.. Tos snel weer..

XX Juud

• 14 Augustus 2006 - 19:15

Babs:

Meid, wat jammer dat je alweer weg bent! Boehoe.. Ik vond het weer kei gezellig met je! Alleen heb ik zwaar het vermoeden dat je de zon hebt meegenomen :(. Het lijkt gvd wel herfst hier.. Wil je hem ajb in een envelopje opsturen? Bedankt wah en de groetjes hè!

• 14 Augustus 2006 - 19:40

Cilla:

De zon meegenomen???? Nou ja! De zon was er helemaal niet toen ik in Nederland was!!! ;) Heb je je kortingskaart wel nog gehad??? Ik zal op zoek gaan naar een envalop waar de zon in past :) hoewel ik hem eigenlijk ook wel hier wil houden, hihi!

• 15 Augustus 2006 - 06:49

Vanes:

Ik heb ook al iets in een envelop opgestuurd naar Ray. Ha ha. Misschien heb ik er stiekem wel de regen in gedaan!!! Maar goed, Babs en ik hebben niets te klagen want wij hebben zeker nog 8 zonnige dagen in het vooruitzicht, hopen we!!

• 15 Augustus 2006 - 12:04

Amanda:

Hey Cil!
    Laat die zon maar bij jou!Ik heb Jenny gevraagd of ze die vanuit kreta meeneemt.Misschien komt het nog goed hier!!
    Hier is nog alles ok! Mooie foto's heb je weer gemaakt.Weet je, volgens mij ben ik nog nooit in de Efteling geweest. Het kwam me niet bekend voor in ieder geval.
    doei xxx

• 16 Augustus 2006 - 07:55

Jac:

Hey Cil!
    Bij ons schijnt EINDELIJK het zonnetje vandaag/deze week! Kijk maar uit dat je niet ziek wordt van de airco. Ben je al beetje opgeschoten met je facturen?
    Liefs
    ps. stuur jij wat zonnestralen hierheen, krijg je van mij wat verkoeling (anders kan ik mijn nieuwe witten laarzen niet aan, dat moest ik ff kwijt, ben er zo blij mee!)

• 18 Augustus 2006 - 10:05

Vanes:

Prettig weekend alvast. Ik zal morgen een dansje (of meerdere) voor je doen ;-)

• 18 Augustus 2006 - 19:15

Cilla:

Voor de dames die nog een blik werpen op deze site, ik ben vanavond denk ik online vanaf een uurtje of 0:00 Nederlandse tijd (vrijdagnacht, of voor de liefhebber, zaetrdagochtend!) Het is natuurlijk wel wat laat, maar ik hoop dat ik nog iemand tegenkom zo!

• 19 Augustus 2006 - 05:50

Vanes:

Helaas, ik sliep al. Ja, energie aan het opslaan voor Decibel. De zon schijnt nu hier, de hotpants ligt al klaar. Zo douchen, aankleden, opmaken enz en dan gaan we ervoor.