Zon, zee en... Muggen!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Priscilla Geensen - WaarBenJij.nu Zon, zee en... Muggen!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Priscilla Geensen - WaarBenJij.nu

Zon, zee en... Muggen!!

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

04 September 2006 | Nederland, Amsterdam

Hallo mensen :)

Deze keer wordt het denk ik wel een iets langer verhaal.. Het is nu vrijdag, en de afgelopen week hebben we weer eens niet echt veel gedaan :) Jaja, ook hier raak je in een sleur! We hebben weer heel wat afleveringen van Lost gegeken. Volgens mijn moeder was seizoen 2 niet zo heel boeiend, maar ik moet zeggen dat ik het toch wel heel spannend vind hoor!! Als ik thuis kom, ben ik weer helemaal bij, en kan ik ook met seizoen 3 beginnen. Als het tegen oktober op de buis komt tenminste.. Verder zijn we gisteren gaan eten bij Plein cafe Wilhelmina, waar ik de "maxima" gegeten heb! Haha! Alle hoofdgerechten zijn vernoemd naar leden van het Koninklijke huis :) Zelfs Amalia en Alexia staan al op de kaart :D We wilden nog op stap (goede voornemens altijd) maar besloten dat vroeg naar bed toch beter was, ik tenminste, Raymon kroop er pas laat bij!

Maar hoe wordt het dan een lang verhaal? Nou, zometeen hebben Ramon en ik een gesprek met een meisje dat hier op het eiland woont, en misschien hier stage komt lopen. Ze spreekt alleen engels en spaan, en verstaat papiamento.. Maar alles wat ik heb opgezet aan Excel-bestanden (controles, omzetboekingen en dergelijke) is allemaal in het Nederlands.. Ik was heel enthousiast over haar komst, maar begin toch wel te twijfelen!! Ze zal maandag al beginnen, en we hebben ook geen extra werkplek, dus zij en ik moeten mijn plek delen (of zoiets, is nog niet duidelijk) Dus al wat problemen vordat ze ubethaupt kan beginnen. Maar goed, we zullen zien hoe het gaat!

Verder gaan Raymon en ik vanavond luxe in het hotel slapen, we waren afgelopen week namelijk alweer 2 jaar samen :D:D En zondag gaan we naar Klein Curacao :) Daar ben ik al geweest, maar ik wil best nog een keer naar dat bountystrandje!! Maar nader verslag volgt maandag..

En nu is het dus maandagochtend :) Ik zal beginnen bij het gesprek.. Het meisje heet dus Silvia, en komt oorspronkelijk uit Venezuela. Het gesprek ging erg goed! Ze lijkt me een heel aardig en spontaan meisje. Ik zal in elk geval wel een aantal bestanden aan gaan passen in het engels, daar staan alle grootboekrekeningen bijvoorbeeld in. In het boekhoudsysteem is alles Nederlands, maar via de GB-nummers kan ze dan in mijn bestanden zien wat de grootboekreneningen betekenen. Verder wilde ik een handleiding schrijven van alle vaste werkzaamheden die ik doe, dat ga ik nu maar in het engels doen dan :) Daar heb ik deze week en volgende week de tijd voor, want we hebben haar gevraagd of ze niet 2 weken later kon beginnen, en dat was geen probleem. Dan hoeven we maar 2 weken een plek te delen, en ik heb ook maar 2 weken nodig om haar vanalles uit te leggen. Met mijn rapportje erbij, moet het goedkomen. Ik ben in elk geval erg benieuwd!!

Verder mochten we vrijdag lekker om 16:00 gaan, want er was weer grote schoonmaak :) Altijd erg fijn, zo op vrijdagmiddag! Ik ben meteen naar de hotelkamer gegaan, waar ik al wat lekkers in de ijskast had staan. Onder andere een kan sangria MET fruit :) Geinspireerd door Vanes, haha!! Niet veel later kwam Raymon aanzetten. We hebben vanaf dat moment heel de avond lekker relaxed, met de airco aan (jaja, toch wel lekker, vooral als je zelf de temperatuur mag bepalen!!) De sangria was ook erg lekker :) De bank zat ook heeerlijk, en het bed was helemaal super! We zijn wel nog even weg geweest om wat te eten te halen, we dachten dat we een combi-magnetron hadden waar wel een pizza in kon, maar dat was niet zo'n heel groot succes! Verder hebben we heerlijk geslapen, en was het al veel te snel tijd om weer uit te checken... :( We hebben in elk geval wel heerlijk geslapen, vooral Raymon :D Ik iets minder, omdat ik door de airco last had van mijn allergie :( Werd dus regelmatig wakker met een verstopte neus :( En er zaten echt mega veel muggen op de kamer!! Nu moet ik zeggen dat er de laatste tijd zowiso heeeeeeeel veeeeeeeeeel muggen zijn!! Echt niet normaal meer!! Als je 's avonds buiten zit, wordt je helemaal gek van die zoemende beesten rond je benen!

Zaterdag middag ging Raymon vrolijk verder slapen. Ik snapte het niet helemaal, want hij had al lang en lekker geslapen? Maar hij heeft de afgelopen week ME-training gehad op zijn werk, en daar is hij dus een beetje vermoeid door. Zijn motorrijles ging niet door, want de motor was stuk. NU moest hij zondag maar langs komen, maar we zouden naar Klein Curacao gaan.. Hmmz. Toen hebben we maar besloten om niet naar Klein Curacao te gaan, omdat we eigenlijk ook helemaal geen geld hebben!! We moeten vandaag namelijk de auto gaan verzekeren, en dat kost 575 gulden voor een half jaar.. En het hoeft nog maar voor 1 a 1,5 maand!! En we krijgen dus maar de helft terug. Kun je raden waar de verzekeringsmaatschappijen aan verdienen! De kl**tz*kken!!!!! Had ik al verteld dat ik echt nooit van mijn leven hier wil wonen?? We durven nu ook niet te rijden, want de verzekring is al aan dag om. En als we worden aangehouden, krijg je die hele zeik weer dat je auto in beslag word genomen... Echt te triest! In Nederland wordt je verzekering/wegenbelasting gewoon van je rekening afgeschreven, en voor je APK krijg je 2 maanden vantevoren een brief thuis..

Maar genoeg gezeur! Zondag ging Raymon dus om 13:00 naar de rijschool, waar achteraf bleek (toen hij om 16:00 belde) dat er een BBQ was! Vandaar dat het allemaal zo lang duurde, meneer was zicht lekker vol aan het eten en drinken! Ik heb de hele middag lekker op het strand en in het water gelegen met Carolijn. We zijn dan ook allebei wel ergens een beetje verbrand. Het valt bij mij gelukkig wel mee, maar ik heb ook goed gesmeerd :):) en verder hebben we bijna Lost aggekeken, alleen de twee laatste afleveringen nog.. Maar die heb ik al in Nedeland gezien, want die had mams voor me opgenomen !! Maar ik weet ook niet meer precis hoe het allemaal ging! Dus dat zullen we vanavond wel gaan doen.

Veder hoef ik nog maar 20 (werk)dagen te werken!!!! En over 32 dagen verterk ik weer naar Nederland. En dan moet ik een "echte" baan gaan zoeken! Dus meiden, als jullie leuke vacatures tegen komen... Mail me even !!

Liefs Cil

ahum, ik ben iets vergeten te vertellen!! Ik hjeb zaterdagavond de kamer gepoetst, deze keer met hulp van raymon :D Toen ik hem de mob had gegeven om te dweilen, ben ik de waaiers gaan doen. Ik begon met de "grote" waaier, dan haal ik eerst de voorkant eraf. EN toen ik aan de onderkant voelde, voelde ik iets pluizigs...... En ik schrok me helemaal rot natuurlijk!! Dus ik kijk, ligt er een dood muisje IN de waaier!!!! Er was een tralie helemaal omgebogen, dus hij heeft erg veel moeite gedaan om in de waaier te komen. Wellicht had ie het warm? En toen heeft hij denk ik een klap gehad van de waaier, waarna hij niet meer opstond... Echt zielig! Maar aan de andere kant ook erg bah, want we hadden al zo'n vermoeden dat er muizen in onze kamers rondrenden (we hadden er al een betrapt bij Carolijn en in onze kast lagen ook wat aangeknaagde crackers) maar nu weten we het zeker!!

En alsof dat niet erg genoeg is, maakt raymon me 's nachts tegen half drie wakker:

Ray:"Er zit een muis"
Cil:"Waar dan??"
Ray:"Daar in die tas, hij probeert eruit te springen maar het lukt niet!"
Cil:"Ja, dus? Jaag hem weg dan"
Ray:"Nee, hij moet dood, en dat moet jij doen"
Cil:"Denk je echt dat ik een muis ga vermoorden??"
Ray:"Ja! ik vermoord ook kakkerlakken voor jou!!"
Cil:"Ja, ik ga dus geen muis vermoorden"
Ray:"Zet hem naar buiten dan, met tas en al"
Cil"Grom, oke"

Waarna ik de tas richting buren naar buiten heb gesmeten. Waarna Raymon boos werd, omdat die muis nu weer vrij was, en dus weer naar binnen zou komen. Tja, daar had hij wel een punt. Ik had die tas gewoon neer moeten zetten, maar buiten. Ja, helaas, te laat. Waarna ik nog wel even heb wakker gelegen omdat ik bang was wakker te worden met een legioen muizen op mij.... :?:?:?

En tot zover de muizen update.. En dat terwijl we de nacht ervoor zo lekker in het hotel geslapen hadden... *zucht* En nog een dierennieuwtje. Bob de haan rent nog steeds achter Irene de kip aan, en hij kraait ons bijna elke ochtend (heel vervelend) wakker :?

Dus vandaar dat het aftellen begonnen is!!!

  • 04 September 2006 - 13:26

    Amanda:

    Hey Cil!
    Wat een gedoe allemaal midden in de nacht. Maar hoe wil je een muis vermoorden??Dan moet je toch al erg veel gewled gebruiken,maar das zielig. Dus ik vind dat je het goed gedaan hebt om hem buiten te zetten!!!! Go CIL!!!!!:)
    Dus je bent toch blij om weer naar NL te komen,joepie!!!
    Ik zal voor je kijken of er nog leuke baantjes zijn. Maar niet in Limburg of toch wel???
    Fijne week nog! doei xxx

  • 05 September 2006 - 21:24

    Vanes:

    Ik ben al een tijdje goed aan het kijken in het vacature-krantje van Organon. Maar nog niets leuks langs zien komen. Maar ik blijf mijn best doen hoor...
    Vandaag hebben Shi en ik ons in het zweet "gewerkt". Heerlijk, in de sauna in Geldrop. En zondag vliegen Babs en ik naar Kos. Dus als je ff niets van mij hoort, ben ik van mijn welverdiende vakantie aan het genieten!!
    Liefs

  • 06 September 2006 - 19:45

    Jac:

    Heeeeeeeey Cil!
    Deze zongebruinde dame met zongebruinde (nieuwe) tietjes (haha) is ook weer aan het werk. Dus Cil jij moet van de dieren afkicken als je weer in Ned bent? Muizen zijn toch niet vies of eng. Zie het zo ze houden je gezelschap en ben je niet alleen!
    Kakkerlakken zijn een ander verhaal.
    Zaterdag Bass on the Plass, ben je er weer niet bij Cil, potverdorie.
    Succes met je beestenboel daar.
    Liefs Jac
    p.s. kun je de airco 's nachts niet uitzetten, dan is je neus ook niet verstopt.

    nou doeiiiiiiiiiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curacao

Recente Reisverslagen:

29 September 2006

Laatste werkweek!!!

26 September 2006

Zon, hitte, warmte en nog eens heet!

18 September 2006

Campo!!

11 September 2006

Luieren en dobberen

04 September 2006

Zon, zee en... Muggen!!
Priscilla

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 37956

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 25 September 2013

Honeymoon!

27 Januari 2006 - 06 Oktober 2006

Curacao

Landen bezocht: