De laatste loodjes wegen het.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Priscilla Geensen - WaarBenJij.nu De laatste loodjes wegen het.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Priscilla Geensen - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes wegen het....

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

26 Juli 2006 | Nederland, Amsterdam

Tja, waar zal ik eens beginnen! Ik was nog vergeten te vertellen dat ik in het weekend een hond heb aangereden :(:( Hij rende vlak na een bocht (waardoor ik gelukkig niet zo hard reed) zomaar de straat op! Ik ging vol op de rem staan, maar toch raakte ik hem.. Na een harde bonk, kreeg ik echt een beroerte. Ik dacht echt dat er een halfdode hond aan mijn bumper zou kleven! Maar gelukkig nou ja, gelukkig!) had ik hem met het midden van de auto geraakt, en rende hij best hard, maar een beetje mank verder! Dus mijn geweten was een beetje gesust!

En dan de auto... Hij was dus Zondag in beslag genomen omdat onze papieren niet in orde waren (APK en wegenbelasting) Erg kut, want Raymon ging Maandag naar Nederland! Hij had dus een dag om het te regelen, anders moest ik het doen. Maar alles staat op zijn naam :? Dus Raymon lekker om 08:00 zijn bed uit, toen ik richting mijn werk ging. Hij ging eerst op zijn werk bij de marechaussee vragen hoe het zat met de bekeuring. Had ik al verteld dat de datum en zijn naam niet kloppen op het proces verbaal? Dat betekent in NL (dat moooooie land, met dat bagger weer meestal!) dat je niets hoeft te betalen. Dus hij ging ff checken hoe dat hier werkt. De eerste reactie was, dat de dienstdoende agent er zelf achter kan komen, dan mag hij het aanpassen, maar dan moet hij ons inlichten daarover. Ze gaan het nu navragen zodat ze het zeker weten, en dan bellen ze mij. Ik ben erg benieuwd. Naast ons woont trouwens iemand die rechten studeerd en hier stage loopt! Maar eens vragen of zij het weet/na kan kijken.

Toen ging hij langs het keuringslokaal om een afspraak te maken. De politie doet wel eens moeilijk als je je auto wilt meenemen terwijl je je zaken niet in orde hebt. Maar de wegenbelasting kun je niet betalen voor een ongekeurde auto. Dus eerst die afspraak maken. Daarna ging hij op weg naar het politiebureau, waar de auto was. Maar helaas voor ons, en voor nog wat andere mensen, was er :evil: NIEMAND VAN DE VERKEERSPOLITIE!! :evil: Dus met andere woorden, we moesten maar wachten tot er iemand zou komen! En dat terwijl er nogal wat mensen graag hun auto terug wilden. En Raymon om 17:50 ging vliegen (dus 16:30 inchecken!) Raymon belde mij steeds op, en ik werd al helemaal boos. Dat hij moest eisen dat ze iemand gingen halen enzo. Zo werkt het hier normaal ook, maar er was gewoon niemand om tegen te praten! Dus om 12:00 belde hij mij, of ik kon komen, dan kon hij weer richting marechaussee. Dus ik me daar laten afzetten. Gelukkig was ik haantje de voorste toen er eindelijk een agent verscheen, en werd ik redelijk snel geholpen. Toen Raymon ook net weg wilde gaan, kwamen er 2 politie-auto's aan. Na wat getreuzel kon ik het sleepbedrijf bellen, en dan kwam hij hierheen. We moesten de sleepkosten betalen, en dan zou hij de auto naar de keuring slepen. Neenee, we mochten er niet mee rijden! Terwijl we na de keuring wel vrij waren om te gaan en staan waar we wilden :? Dus we hadden hem niet eens hoeven keuren. Maar goed. Dat zat erop. Om 14:00 ging dat keuringslokaal weer aan het werk. We kwamen er om 13:30, en toen stond er al een auto voor de garage. Dus wij snel erachter! En maar goed ook, want er kwamen nogal wat autos aan!! Uiteindelijk stonden er om 14:00 een auto of 6, en toen wij klaar waren nog veel meer!

DE keuring

*alle lichten moesten aan en uit (echt alle, dat wel)
*we moesten claxoneren
*de ruitenwisser moest het doen

DAT WAS HET!!! Dus omdat we die achterlijke keuring niet op tijd hadden gedaan, moesten we van de weg af. Ik had het echt niet meer. Oh ja, de remmen werden nog getest, maar dat was dan ook echt alles. Met ik had het niet meer bedoelt ik dat ik dubbel lag van het lachen, om die waar-de-loze keuring :lol: Ik kon me al niet voorstellen dat het streng was, als je al die bouwvallen hier ziet rijden.

Dus konden we naar huis, waar we nog snel wat gegeten hebben, en toen heb ik Raymon gedropt op Hato. En hij zit nu al lekker in Nederland! Ik wil ook! Weer even normaal winkelen, in een grooooote stad! In een echt winkelcentrum! Niet zo’n toersisten straat met 10 keer dezelfde troep.

Zo, dat was al een A4tje over Maandag! Dan nu Dinsdag. Vanmorgen toen ik om 06:45 richting werk wilde gaan, hoorde ik een vreemd geluid, en ik zag iets bewegen in mijn ooghoek. Dus voorzichtig keek ik naar de hoek waar het vandaan kwam, en waar mijn laarzen lagen (die ik nooit aan heb, vandaar) en wat zat daar? Een krab!! En niet zo’n kleine ook! Ik snel een foto gemaakt! :D Maar toen ik hem naar buiten wilde jagen, rende hij naar de andere kant van de kamer. Hmmz. Carolijn was al wakker, dus die heb ik maar ingelicht. En toen moest ik weg. Achteraf horde ik van haar dat hij nog de keuken en de badkamer in rende, en dat ze toen maar hulp ging halen. Het was niet gelukt om hem met de bezem naar buiten te jagen. Dus kwam de buurvrouw te hulp (die de laatste tijd ineens heel aardig doet? We zijn er trouwens achter gekomen dat de buren best aardig zijn, hebben met 2 van de 4 gezellig gekletst op een BBQ) Anyway, ze hebben hem in een emmer gekregen, en toen naar buiten gebracht.

Ik hbe de wegenbelasting overigens gewoon betaald, op het postkantoor om de hoek, dus ik ben weer mobiel!! :lol: :lol: :lol: :lol:

Verder ben ik na het werk (om 4 uur lekkerrrr!) gaan shoppen! Er was haast geen zon, veel sluierbewolking, en het strand lag super vol. Toen heb ik lekker geld uitgegeven :) We hadden al euros gewisseld voor de vakantie, van het vorige loon, dus nu hebben we wat over. En Raymon is de hele maand in NL, dus ik heb zijn antiliaanse bankpas :lol: Dus ik heb weer een sportpakje van Fila gekocht. Er waren er zoveel! En allemaal leuk, en maar 70 gulden (32 euro) per pakje!! Denk dat ik ze nog in een andere kleur ga halen! Verder heb ik ein-de-lijk een bikinitopje gevonden dat geen triangle is, maar gewoon een bh-tje zeg maar. Wel van dezelfde waar ik al een triangle van had, maar die zat toch al niet fijn! En daarna ben ik nog met Carolijn naar de groothandel gegaan waar we een kastje gekocht hebben van het budget voor het app. Het budget is nu ook op! We gaan zelf nog een schilderij halen, en Johan zou Donderdag gaan verven. Dus dan is het al bijna klaar! :) Maar of hij ook echt gaat verven, daar moeten we maar even op wachten! Haha! We hebben ons trouwens voorgenomen om Donderdag te gaan stappen en dus ook zuipen :) Onder het mom van, mijn laatste avond (voorlopig!) en Carolijn heeft Vrijdag ook vrij, dat scheelt!

Ahum, ik ben zojuist (woensdag) weer in mijn pauze gaan shoppen.. En ben bijna blut! Heb 4 truitjes gekocht (ik heb een leuk merk ontdekt, super goedkoopslippers en een nieuwe tas. En nog een setje om je voeten te verzorgen, alles bij elkaar was ik 136 gulden kwijt!! Ongeveer 61 euro.. Echt te goedkoop! Ik ben beniuwd hoe lang de truitjes mee gaan! Helaas zijn hier geen leuke rokjes/broeken te vinden dus die moet ik in NL maar gaan kopen! Maar of dat stappen nog doorgaat... Heb nog 300 gulden op mijn rekening! Das wel wat weinig. Maar ja, als ik terug kom, hoef ik maar 2 weken tot mijn volgende loon. En ik heb Raymon's pas nog.. Met 1500 gulden :) Maar daar wil ik niet te veel van opmaken! Hebben we nog wat als we allebei weer hier zijn, maakt het leven natuurlijk een stuk leuker!

Nog maar 9.5 uur werken, en dan heb ik vakantie!!!!!!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

  • 26 Juli 2006 - 18:37

    Jen:

    Jezusss wat 'n keuring!! hahaha, en gaan ze daar zo'n gezeik om maken. Nou meid, nu kun je de uren gaan aftellen!! haha, veel succes nog met die laatste loodjes!! Kussjee

  • 27 Juli 2006 - 06:50

    Vanes:

    Nog 2 nachtjes slapen (voor ons dan) en dan ben je weer op Nederlandse bodem. Alleen moeten we dan nog een weekje wachten voordat we elkaar gaan zien. Ik wens je bij deze alvast een goeie reis! Liefs

  • 27 Juli 2006 - 08:15

    Shi:

    Hey Cil, maar goed dat je nog wat zomerspulletjes hebt gevonden, want hier in Maastricht hangen alleen nog de afdankertjes lees: XXXXL!
    Helaas zou het weer nu wat slechter worden, dus dat is minder, maar ja, dan kunnen we wel wat doen ipv uitgeteld "hangen"!
    Dikke kus en tot bels op nederlandse bodem!!!!!
    Kussssssss

  • 27 Juli 2006 - 10:33

    Amanda:

    Yo Cil!!
    Nog ff volhouden,laatste dagje!!
    Alvast een goeie reis en tot snel!!!:) xxx

  • 27 Juli 2006 - 15:12

    Judith:

    Yooow Cil.. Mooi kom nu maar hier heen dat praat wat makkelijker ;)

    Kuskus Juud

  • 29 Juli 2006 - 07:45

    Babs En Vanes:

    JOEHOE, cil is in Nl. En ze neemt niet eens haar telefoon op. Babs belde je net maar kreeg je voicemail eraan, JEZUS!!!! Lig je al op een oor? Of ben je wat anders aan het doen? We snappen het natuurlijk wel hoor, maar zouden graag even je stem horen. Nou, we bellen snel he....
    Kus van ons beide

  • 29 Juli 2006 - 08:23

    Cilla:

    IK BEN VEILIG GELAND IN NEDERLAND!!!!! En daar ben ik ontzettend blij mee, haha! :lol:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curacao

Recente Reisverslagen:

29 September 2006

Laatste werkweek!!!

26 September 2006

Zon, hitte, warmte en nog eens heet!

18 September 2006

Campo!!

11 September 2006

Luieren en dobberen

04 September 2006

Zon, zee en... Muggen!!
Priscilla

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 37966

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 25 September 2013

Honeymoon!

27 Januari 2006 - 06 Oktober 2006

Curacao

Landen bezocht: