10 things I LOVE about Nederland!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Priscilla Geensen - WaarBenJij.nu 10 things I LOVE about Nederland!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Priscilla Geensen - WaarBenJij.nu

10 things I LOVE about Nederland!!

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

24 Juli 2006 | Nederland, Amsterdam

Goedemorgen allemaal :) De laatste week is aangebroken! Ik zal beginnen met het deel dat ik vrijdag al geschreven heb, en daarna volgt een leuk verhaal over afgelopen weekend......... Laten we het zo zeggen: Ik heb weer iets erbij wat ik hier NIET LEUK vind! En wat veeeel beter is in Nederland!! Maar goed, eerst het weekverslag:

Het is nu Vrijdag, en ik heb best een boel meegemaakt afgelopen week! Normaal zijn de werkdagen best saai, maar er speelde vanalles deze week. Het begon allemaal met een van onze huisgenoten. Ik zal hem even X noemen. X heeft best vaak last van muizen op zijn kamer. Dat komt omdat er een gat ergens in zijn muur zit (geloof ik) en op zich is zijn kamer meestal een rommeltje (dat zeg ik heel netjes :)) Dus daar kunnen muizen zich ook verstoppen. Maaarrrrr afgelopen week had hij ineens overall jeuk, en er liepen kleine beestjes over zijn kleding! Paniek!! :shock: Luizen? Vlooien?? Hij was in elk geval niet blij (en wij vonden het ook maar niets) Toen mocht hij een aantal nachtjes in het hotel, omdat hij natuurlijk een beetje huiverig was geworden voor zijn kamer. En intussen is Pest Control ook langs gekomen. Zij hebben een of ander behoorlijk giftig spul op alle plinten en langs alle deuren gespoten. Dus wanneer er een kakkerlak, schorpioen of wat voor diertje dan ook naar binnen wilt, gaat hij gewoon meteen dood. Dat heb ik me in elk geval laten vertellen. Ze hebben ook onze kamers gedaan. De pest control is overigens gisteren (donderdag) geweest. En afgelopen nacht liep er een kakkerlak over Raymon heen :? En vanmorgen lagen er twee (dood) in de keuken! Ik ben benieuwd of we er nog meer zullen vinden!

Maar dat was niet alles. Onze general manager is naar aanleiding hiervan een kijkje gaan nemen bij ons appartement. Dat was op Dinsdagochtend. Laten we zeggen dat ze niet heel blij was met wat ze had gezien! Maar (in onze verdediging) normaal komt de poetsvrouw dinsdagochtend, maar nu vond ze het nodig om niet te komen!! We weten nog steeds niet waarom, hoewel iemand zei dat ze ziek was.. Hmmz. Maar ons huis was dus een behoorlijke zooi. Alle afwas van Maandag stond er nog (onder het mom van dat doet de poetsvrouw) en in de grote ruimte lagen onder het raam een behoorlijk aantal kippenpoepjes (lees: heeeeeeel veeel) want daar zaten de kippen altijd. En die liepen nu ook net door ons appartement te wandelen toen de GM er was. Daar was ze ook niet blij mee, want kippen konden wel eens luizen of vlooien hebben. Tja, redden voor ons dus om toch maar afscheid te nemen van de kippen. Dus nu zijn we heel hard onze best aan het doen om ze uit het huis te houden! Het lukt nog niet echt, maar afgelopen nacht hebben ze wel buiten geslapen.

Verder hebben wij ooit de hele muur volgekalkt met onzin. Dus moet er geverfd worden. Dat wisten we natuurlijk al, maar nu hebben we een deadline: 25 augustus (jaja, ik ga eerst op vakantie, daar is rekening mee gehouden) en we moeten verder het appartement voor die tijd leefbar en leuk gemaakt hebben. Daarvoor hebben we 350 gulden gekregen. Dus afgelopen week zijn we ook gaan shoppen voor spulletjes! We hebben dus maar een nieuwe waslijn gekocht, er hing nu een touw van Raymon. De lijnen hangen ook al, ziet er meteen beter uit, en we kunnen onze was normaal ophangen. Voorheen moesten we het plannen, we konden niet meer dan een was draaien, en als er al was hing van iemand anders, had je pech! En we hebben meteen wasknijpers gekocht. Er woei nog wel eens wat van de lijn! Verder stond er buiten een klein tafeltje, waar je nauwelijks met twee man van kon eten. Dus kwam Carolijn met het idée (een heeeel goed idée!) om een grote tafel te kopen voor buiten, en dan kon die kleine naar binnen, als aankleding. Want binnen moest het ook gezellig uit zien. Die tafel hebben we inmiddels gekocht! Wat een genot om aan een grote, hoge tafel te eten!! We waren echt allemaal heel blij! En het staat ook veel mooier. Verder hebben we nog wat posters gekocht om het aan te kleden. Dan gaan we nog op jacht naar een kastje, en er moeten gordijnen komen, en als we dan geverfd hebben, het klaar. Alleen de gordijnen zijn lasting. Die zijn nameklijk best duur! Dus waarschijnlijk moeten we zelf iets gaan/laten naaien. Maar goed, eerst maar kijken hoe het uitziet zonder kastje, misschien hoeft dat helemaal niet. Dan hebben we wel nog genoeg budget!

Tot zover mijn belevenissen van afgelopen week. Ik zal netjes verder gaan, waar ik gebleven was. Vrijdag heeft Raymon nog wat spulletjes gekocht voor het app. We hebben nu nog 150 over, voor gordijnen en eventueel een kastje.. We zullen wel zien waar het uitkomt!! Vrijdagavond zijn we thuis gebleven, verder niets byzonders. En zaterdag ook weinig gedaan. Vooral veel geslapen! Zondag zouden we naar het strand gaan (jaja, we moeten bruin als we naar NL gaan! Want iedereen in NL heeft natuurlijk ook een lekker kleurje na die hittegolven!) Maar eerst moest Raymon via internet nchecken. Dat was ook nog een gedoe, want op de kazerne kun je niet printen (boarding-pass) maar toen zijn we naar het hotel gegaan, en daar kon het wel :) En daarna op naar het strand! We hebben trouwens zwaar relaxte dingen ontdekt om in te drijven! het is breder dan een luchtbed, en alleen de buitenste randen kun je opblazen. In het midden is het ook niet helemaal dicht, waardoor je in het water ligt, maar je drijft toch! Die dingen liggen echt super! En je krijgt het ook niet warm, omdat je in het water ligt! :)

Maar op de terugweg naar huis begon de ellende. Er was een mega-politie controle.... En wij werden aangehouden. Onze papieren? Ja, die waren dus niet in orde. Maar je krijgt niet gewoon alleen een boete (zoals in dat geweldige Nederland) nee, :evil: JE AUTO WORDT GEWOON IN BESLAG GENOMEN!!!!! :evil: Pas als alles in orde is, mag je ham gaan halen. Maar onze APK is dus verlopen, en de wegenbelasting. In NEDERLAND krijg je gewoon een kaartje thuis, waarop staat dat je APK bijna verloopt en de wegenbelasting? Die wordt automatisch afgechreven. Maar hier niet. En dan moet je mij eens vertellen hoe we onze auto APK gekeurd krijgen als we hem niet hebben?? En de wegenbelasting kun je niet betalen als je auto niet gekeurd is :? Dus nu kan Raymon op zijn laatste vrije dag dat allemaal gaan regelen...

Maar er is een lichtpuntje. Op het proces verbaal staat dat we op 23 September 2006 zijn aangehouden. Tja, dat is nog niet geweest? Dus dat zou het hele proces-verbaal niet-geldig maken (in nederland tenminste) dus daar gaan we nog even achteraan. Verder werden we niet naar huis gebracht, we moesten maar iemand bellen. Tja, maar we hadden geen beltegoed!!!! Dus konden we gaan lopen. Maar toevallig was er een te aardige man (ik vertrouw het nog steeds niet) die ons naar huis heeft gebracht.

Nou dat was mijn leuke verhaal. Het is natuurlijk gewoon onze eigen schuld, want we hadden het gewoon in orde moeten hebben. Maar om dan meteen je auto af te nemen??? Dat komt natuurlijk omdat hier allemaal van die lieve mensen wonen, die dan de boete betalen (als ze dat al doen), en vervolgens de rest niet in orde maken... En dankzij die idioten moet je auto dan maar worden afgenomen, dan weten ze tenminste zeker dat je je belasting betaald. Stelletje mafkezen!!! Jullie horen het alweer, wonen op het zonnige eiland Curacao heeft ook zeker zo zijn nadelen! Maar nog maar een paar daagjes werken, en ik mag weer even terug naar Nederland! Helaas is de hittegolf dan afgelopen hoor ik net :( Ik zal proberen de zon mee te nemen!!

  • 24 Juli 2006 - 14:18

    Shi:

    Jeetje, wat een gedoe allemaal zeg! Behoorlijk vies allemaal Cilly: luizen, vlooien, wat het ook waren, muizen in huis...... Dan die auto! Dus ook inderdaad nadelige dingetjes buiten al dat moois daar! Zo zie je maar weer, alles heeft ook zo z'n negatieve kant! Kom maar weer even genieten van de luxe dingen in Nederland he! Neem maar een koffer vol zon mee, en als je plek over hebt, mag je ook wat van dat mooie blauwe water meenemen!

    Dikke kus in ieder geval alvast van mij!

  • 24 Juli 2006 - 15:17

    Judith:

    Pff lekker dan. Wat een debielen, maar goed dat moeten ze nog allemaal leren ;). Ik doe weer eens gezellig met je mee.. ik stond harstikke stil met de vervang golf van Danny. Werd afgesleept en alles.. nu konden ze niet zien wat het was.. kreeg ik een 'caddy' mee. Zo'n ding wat uit elkaar valt en waarbij je op je buitenspiegels moet rijden: IK!? Maar goed :S.. ben blij als we volgende week weer eens goed kunnen ouwhoeren ;)..

    Kuskus Juud..

  • 25 Juli 2006 - 06:03

    Vanes:

    Toch maak je echt wel weer altijd een boel mee daar he... En het blijft leuk om je verhalen te lezen. Maar goed, verheug me er toch erg op je weer "live" te gaan zien.
    Tot heel snel. Kus

  • 25 Juli 2006 - 10:40

    Amanda:

    Hey Cil!
    Tsjonge jonge zeg. Dus hoe kom je dan nu op het werk??Met een gepikte fiets,zo zou dat in NL gaan,haha. Krijg je hem wel nog terug??Ik hoop het maar voor jullie!
    Kom maar snel hierheen,kun je ff relaxen! Doei xxx :)

  • 25 Juli 2006 - 13:19

    Cil:

    Hey mensen,

    ik kan gewoon lopen naar mijn werk!! Raymon ging altijd met de auto naar zijn werk, en die is nu al in Nederland, dus dat scheelt. Maar we hebben inmiddels alles in orde... Daarover donderdag een lang verhaal! Normaal zou ik maandag natuurlijk iets op de site zetten, maar dan ben ik in Limburg, en weet ik niet of ik daar zin in heb. Dus ik zal donderdag nog even over deze week vertellen! Ik denk dat ik als ik in Nederland ben ook nog wel wat schrijf, maar ik weet helemaal niet of ik daar tijd voor heb!

    Liefs Cil

    ps. Ik vrees dat de zon hier achter een pak wolken hangt!! Ik zal tot vanmiddag wachten, dan breekt ie meestal door. Dan pak ik m alvast in op mijn kamertje ;)

  • 26 Juli 2006 - 08:01

    Jac:

    Hey meid, echt leuk dat we elkaar volgende week weer gaan zien! Ook al is het dan (met mij) niet zo heel lang, een nachtje maar, maar goed!
    Tot dan, dikke kus Jac

  • 26 Juli 2006 - 16:38

    Jen:

    Wat 'n gedoe allemaal daar! Kan me wel voorstellen dat je het leuk vind om weer even hierheen te komen!! Nog even meid ;) dikke kuss

  • 28 Juli 2006 - 12:26

    Karin:

    Ja, in Nederland is altijd alles beter. Als je ergens anders tijdelijk woont dan moet ook jij je aanpassen. Echt weer iets voor een arrogante Nederlander om zulke onzin dingetjes op te merken.
    En die aardige man die je een lift gegeven heeft vertrouw je natuurlijk niet. Ik zou uitkijken misschien heeft hij wel bolletjes in je tas gezet toen je even niet keek.

    Ga maar weer lekker terug naar Nederland want opgeruimd staat netjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curacao

Recente Reisverslagen:

29 September 2006

Laatste werkweek!!!

26 September 2006

Zon, hitte, warmte en nog eens heet!

18 September 2006

Campo!!

11 September 2006

Luieren en dobberen

04 September 2006

Zon, zee en... Muggen!!
Priscilla

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 37972

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 25 September 2013

Honeymoon!

27 Januari 2006 - 06 Oktober 2006

Curacao

Landen bezocht: