Heimwee? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Priscilla Geensen - WaarBenJij.nu Heimwee? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Priscilla Geensen - WaarBenJij.nu

Heimwee?

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

17 Juli 2006 | Nederland, Amsterdam

Het is nu Donderdag, en ik denk, begin eens aan een nieuw verhaal :lol: Afgelopen week heb ik weer niet zoveel meegemaakt. Doordeweek is het redelijk saai hier. Wel is er nieuws omtrent de kip(pen). Ik had aan het begin van de week ontdekt dat er 5 eieren onder de kip lagen. Dat vonden we wel erg veel. Ik ben ook de enige die het leuk vind dat er weer kuikens komen geloof ik. Misschien Raymon ook, maar Carolijn vind het niet super! Snap ik ook wel want de 6 die er nu lopen worden best vervelend! Hoewel het nu wel al minder wordt. Ze begonnen op een gegeven moment echt te schooien, en ze zijn klein en ze kunnen vliegen, dus ze sprongen gewoon op tafel terwijl je at! Maar nu gaan ze steeds meer hun eigen gang, en zien we ze een stuk minder. Ze blijven wel trouw ‘s avonds naar ons huisje komen om te slapen. Het liefst op de ijskast, dat is lekker warm. Maar dan ligt de ochend erna alles onder de poepjes! Dus nu zetten we ze in de doos (sort vervanging van de bak, want daar zit Irene natuurlijk) Ik dwaal af, het ging over de kip, en dr nieuwe kuikens! Gisteren lagen er nog maar 4 eieren onder? Raymon ging ze met een lampje bekjiken, en waarschijnlijk zijn er 3 leeg. Dus maar 1 kuiken! Prima dus haha! Een ei heeft hij stuk gemaakt, en dat was idd leeg. En het lag al een tijdje onder de kip, dus het stonk!! En er lag ook nog een kapot ei in de bak.... Met een kuiken-lijkje erin! Ik ehb het niet gezien, was net in de keuken aan het koken, en toen ik terug kwam had Raymon het al weggegooid. Het waren dus eigenlijk twee kuikentjes. We gaan vanavond (hoop ik) nieuw zaagsel en of hooi kopen, want die bak stinkt!!! En dat kuikentje zal er toch een tijdje in moeten, voor hij weerbaar genoeg is om alleen te kunnen. Tot zover de kippen-update.

Verder hebben we ruzie met de buren. Er zijn er 4, waarvan er 1 zo ontzettend vervelend is.... Je hoort haar ook echt 24 uur per dag praten met een zwaar vervelende stem, en een vervelend accent (Brabant, dat vind ik normal leuk klinken!!) maar goed, wij gebruiken daar stroom, en dat mag nu ineens niet meer. En ze waren helemaal beledigd dat we daar binnen kwamen terwjil zij er niet waren. Dat komt dus omdat we ook wel eens willen bellen (komt haast niet voor, maar goed) en als zij er dan niet zijn, gebruiken we onze sleutel. Raymon wilde aan haar vragen hoe het zat met de stroom, gaat opperknol (zo noemen we dr, de rest van het stel lijkt wel ok, die horen we in elk geval niet tot vervelends toe!) meteen in de aanval. Maar de stekker zit er nog in. dussssssss to be continued!

Ik zal laatst op andere waarbenjij.nu sites van Curacao te kijken, en Iedereen lijkt heel uitvoerig over zijn of haar stage te vertellen! Misschien dat ik teveel met vertrouwelijke info werk, ik kan echt niet in detail gaan vertellen wat ik doe! (niet op een opembare website in elk geva) Nu zijn er ook wat administratieve veranderingen op komst, die ons op heel korte termijn heeeeeeeeeel veeeeeeeeel werk gaan kosten! En dat net nu! Ramon is volgende week en de week er na met vakantie, op twee dagen na. En niet deze week, maar volgende week erna werk ik tot en met Donderdag, dan moet ik alles aan hem overdragen, en ga ik twee weken weg! Dus ik ga nog wel wat hoofdpijn hebben. Zometeen moet ik eigenlijk een start maken met de veranderingen, maar ik heb weer eens hoofdpijn (zei ik iets?) Dat heb ik hier de klaatste tijd wel vaak! Ik weet niet of het door de airco komt (ik zit er recht onder, en hij voelt erg koud) of misschien heb ik toch wel heimwee? Of misschien komt het door een verkeerde houding. Ik heb gelezen dat wanneer je lichaam al dan niet bewust spieren in je schouders/nek verkeerd of teveel aanspant, bepaalde bloedstromen (een beetje) belemmerd worden, waardoor je hoofdpijn krijgt. Wat een analyse he. Ik weet t ook niet. Maar Shi, je mag wel even aan mijn schouders/nek voelen als ik er ben, ff checken of alles goed zit! Hihi! Tot zover de hoofdpijn. Nog een dik half uur, en dan is het ein-de-lijk weekend! Ik denk niet dat we veel gaan doen, alleen bakken :D

En nu is het maandag! We hebben inderdaad niet zoveel gedaan in het weekend. Op vrijdagavond zijn we naar Mambo geweest, Johan Gielen kwma draaien. Dat was wel grappig. Ik had een aantal alcohol consumpties op, dus ik was erg lollig. Er liepen ook weer ontzettend veel mensen rond die het bepraten waard waren... Echt van die sletjes bijvoorbeeld (waarvan we van een bijvoorbeeld weten dat ze op de eerste de beste avond met een jongen is meegegaan, all the way is gegaan, en de avond daarne vertelde ze hem doodleuk dat het maar eenmalig was. Wat dacht hij dan? Nou, dan vind ik je een echte slet :D) En van die jongens met net te veel gevoel voor ritme, en veel te strakke kleding, waardoor het er erg verwijfd (lees: homo) uit ziet. Ik heb me dus prima vermaakt met mensen kijken. Er was ook een collega van Raymon die niet helemaal door had dat Raymon en ik een stel zijn. Hij was Raymon helemaal aant vertellen dat ik Raymon gewldig vond, waarom hij er niets mee deed?!!! Ik had die jongen dus verteld van Raymon mijn "ventje" is, maar dat kwam niet helemaal goe daan, vandaar dat hij dacht dat ik hem gewoon heel leuk vond? Hij was dan ook redelijk verbaasd toen Raymon hem vertelde dat ik al lang zijn meisje was :D Vond het wel grappig.

Zaterdag dacht ik dat ik de wasmachine had gesloopt, wat resulteerde in een extreem geirriteerde Cil, en Raymon voelde zich niet lekker. Dus Cil nog geirriteerder, want de machine zat helemaal vol met water dat er niet uit liep, dus dat moest ik allemaal gaan uitwringen. En laat de machine nu ook heel vol met was zitten... En laat mij nu een hekel hebben aan uitwringen. Dus hebben we de was maar op de kazerne gedaan, waar we uiteindelijk nog bozer werden, omdat we niet wisten hoe die dingen werkte. Uiteindelijk hebben we de hele dag verprutst met wassen. En 's avonds kijkt Raymon naar de wasmachine, hij legt een slang anders neer, en het kreng loopt leeg :evil: Ik schaam me diep, want het hele gedoe had voorkomen kunnen worden.... :oops:

Verder had Raymon zaterdag nachtdienst, dus ik op tijd naar bed. Zondag hebben we op het strand gelegen bij blauwbaai. Ons strand lag weer eens helemaal vol. Blauwbaai was wel relaxed, echt een groot strand, ook druk, maar wel plaats genoeg! Nu zijn we weer een beetje bijgekleurd :D

En nu volgt een hele drukk eweek ivm met die administratieve veranderingen.... Ik denk dat deze week wel om gaat vliegen! En dat is natuurlijk erg mooi, want eind volgende week heb ik vakantie!!!!!

Liefs Cilla

  • 17 Juli 2006 - 18:16

    Judith:

    Heee meis,

    Bedankt voor je kaartje+brief!! Helemaal super.. Ik zorg er wel voor dat ik die periode in het zuiden ben.. wil je echt wel zien he :D Haha!! Voor mij hoef je echt niet over je werk te schrijven.. ik vind de kippen-soap etc wel wat spannender ;)..

    Kuskus Juud

  • 17 Juli 2006 - 18:42

    Vanes:

    Ja, meis, heb je een beetje heimwee? Is misschien omdat je weet dat je er binnenkort weer even bent.
    Voor jou is het aftellen he, maar voor ons ook wel.
    Weet alleen niet of ik je het eerste weekend hier al ga zien, maar sowieso het 2e weekend he?
    Nog ff.
    Kus

  • 17 Juli 2006 - 19:06

    Cilla:

    Graag gedaan Jud :) Ja Vanes, wordt inderdaad het tweede weekend. Het eerste blijf ik bij ray, miss naar Outland, en zondag naar huis. Naar Mamma! :) En dan vrijdag of zaterdag weer naar jou. Denk dat het trouwens vrijdag wordt! Gewoon met Shi (en Kim?) mee, lekker makkelijk. En dan zie ik Jac ook meteen :D

  • 17 Juli 2006 - 19:42

    JeN:

    Heej cil!

    Nog even aftellen meis, en je bent weer ff hier om bij te komen van de caribische stress! Die kippen soap vind ik ook echt leuk om te volgen! hahaha. En ze worden echt snel groot! Als je hier bent gaan we bij Bolero in Heerlen een (of meer :P)lekkere cocktail(s) drinken :D

    Kussjeee!!

  • 18 Juli 2006 - 10:57

    Jac:

    Cil, denk dat het door een verkeerde houding komt je hoofdpijn. Ik weet er alles van! Goed rechtop zitten.
    Zou echt leuk zijn als je 04/08 naar Vanes komt, heb ik ook meerdere vliegen in een klap haha. Nu Babs´s en Kim´s reactie nog...
    Tot gauw meid,
    liefs Jac

  • 18 Juli 2006 - 12:14

    Shi:

    Hey Cil

    Jaja, de bekende nek-schouderklachten bij een verkeerde of lang dezelfde houding!!!!
    Zal je even "behandelen" als je terug bent!
    Gezellig als je met mij mee gaat naar Oss. Woon nu wel in Maastricht, maar dat wist je wel!!

    Nou meissie, ik ga even verder werken!

    Dikke kus

  • 18 Juli 2006 - 14:02

    Cilla:

    Cocktails? Ik ben van de partij!! Die hoofdpijn komt door mijn pc! mijn scherm staat nameijk niet rexcht voor me, maar rechts van me.. En laat ik nu ook altijd rechts hoofdpijn hebben. Ik heb het al iets rechter gezet, maar helemaal lukt dat niet. Dan zit ik met mijn neus op het scherm!!

    Nog 60 uur werken, en dan heb ik vakantie!!!!!

    :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

  • 18 Juli 2006 - 14:50

    Amanda:

    Hey Cil!!
    Dus je bent niet erg lang in het zuiden hoor ik!!!:( We zien je toch nog wel, he!!Maar Bolero is een leuke tent, en lekkere sangria hebben ze ook en tapas. Heb je gespaard voor de vakantie??haha.
    Tot volgende week dan!!xxx

  • 21 Juli 2006 - 13:57

    Vanes:

    Nog 1 weekje.....!!!

  • 21 Juli 2006 - 15:47

    Marielle:

    Ha die Cil! Het is bijna zover he, je vakantie naar Nederland! Hier is het heel goed weer in ieder geval, dus helemaal ontwennen zul je niet. Ik heb een vakantie geboekt met Peggy (Heao) en Angelique (zus van Michel) naar Kreta, lekker een weekje low budget strandvakantie. Verder nog wat minder goed nieuws: ik heb afgelopen zondag een behoorlijk auto-ongeluk gehad, nu is de 206cc total-loss :( Zelf zijn we er goed vanaf gekomen, maar het had heel anders kunnen aflopen, dus de schrik zit er flink in. Maar goed, meer erover hoor je wel als je terug bent. Ik hoor wel van je! Groetjes Marielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curacao

Recente Reisverslagen:

29 September 2006

Laatste werkweek!!!

26 September 2006

Zon, hitte, warmte en nog eens heet!

18 September 2006

Campo!!

11 September 2006

Luieren en dobberen

04 September 2006

Zon, zee en... Muggen!!
Priscilla

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 37964

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 25 September 2013

Honeymoon!

27 Januari 2006 - 06 Oktober 2006

Curacao

Landen bezocht: