Gezinsuitbreiding?? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Priscilla Geensen - WaarBenJij.nu Gezinsuitbreiding?? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Priscilla Geensen - WaarBenJij.nu

Gezinsuitbreiding??

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

03 Juli 2006 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal :)

Afgelopen week was weer lekker rustig, alles gaat zijn gangetje. Ik heb inmiddels met Ramon gebabbeld over de werksituatie dei me een beetje dwars zit, en er is verbetering beloofd.. Dat gebeurd dan denk ik ook wel, de vraag is alleen hoe lang houdt het stand? Misschien moet ik ook wat beter mijn best doen? Nou ja, nader verslag volgt..

Verder heb ik de vorige week helemaal niets geschreven over de kuikens.. En dat terwijl er toch een hele soap-toestand was! Irene (de kip) heeft namelijk haar kuikens verstoten! Ik weet niet of ik dat al verteld had? Maar ze sliep al niet meer bij ze, en ze liepen ook de hele dag alleen. Na een paar dagen alleen gescharreld te hebben, waren de kuikentjes er wel een beetje aan gewend. Toen besloot Irene om ze maar eens te gaan terroriseren!! Je zag haar de hele dag niet, en af en toe kwam ze dan aangelopen, terwijl ze erg veel kabaal maakte.. Heel sneaky sloop ze dan ons terras op, richting een van de kuikens, om hem verbolgens op te jagen, en keihard te pikken!! En dat bleef ze maar doen. Dus wij elke keer Irene wegjagen, maar ze bleef maar komen. We vroegen ons al af wat er aan de hand was... Maar nu hebben we het antwoord!! Sinds een tijdje legt Irene namelijk ook eieren in onze bak. Die wij dan maar weggooiden, want opeten durfde we niet, en Irene ging er ook niet op zitten. Maar sinds een weekje liggen er 3 eiren in de bak, en nu zit Irene er al een paar dagen op... En ze blijft er ook op zitten... En inmiddels liggen er al 5!!! eiren onder haar... Ik ben erg benieuwd of ze ook echt gaan uit komen, en hoeveel, want de eerste 3 daar zat ze in het begin niet op, en een ei lag er naast, daar zat ze ook niet op. Die hebben we er maar onder geschoven.. Dus waarschijnljik krijgen we nog een nest! En die gaan we niet zo erg verwennen als het eerste nest, want nu lopen er constant 6 kuikens in en om het huis.. Ze blijven maar voor je voeten lopen, en als je gaat eten, springen ze gewoon op tafel. Het zijn al echte dieven geworden! Verder vinden de chicks het ook leuk om in de bak te springen waar Irene zit te broeden. En dat vind Irene natuurlijk niet leuk. Maar het enige wat ze ertegen doet, is haar veren opzetten, en een bang geluid maken. Dan halen wij de boosdoener maar weer eruit. Zo dat was al een lang verhaal he? En dat alleen over de kuikens... Maar goed, jullie zijn weer helemaal bij over familie Tok :D

Verder was het doordeweek erg saai. Raymon heeft donderdag nog een nachtdienst moeten draaien, en zaterdag overdag moest hij werken. Maar daarom heeft hij deze week woensdag, donderdag en vrijdag vrij! Ik helaas niet :( Hij heeft ook een mountainbike gekocht, dus hij gaat lekker sportief doen dan!! Deze week heeft het weer lekker geregend, dus weer veel last van de muggen :( Ik heb ook een mooie foto gemaakt van de straat van het hotel naar het strand, die helemaal blank stond na een heftige regenbui.. Bewijs dat het niet altijd een mooi zonnig tropisch eiland is!

Raymon moest dus zaterdag werken, dus ik moest mezef gaan vermaken! Carolijn dr moeder en oma waren hier op vakantie tot en met gisteren, dus zij was er ook niet. 's Ochtends moest ik met ray opstaan, omdat ik hem naar zij werk moest brengen, anders had ik de hele dag geen auto! Ik ben maar meteen wakker gebleven. Heb ik eerst nog wat gepoetst (de ijskast was nogal bah) en toen ff wezen shoppen voor wat kleine dingetjes. En toen ben ik naar het Christoffelpark gereden. Ik had van Carolijn gehoord dat je er met de auto doorheen kon, en dat er dan een aantal dingen waren die je kon bekijken. Ik zag het namelijk niet zitten om in mijn eentje uren te gaan wandelen.. Het park was echt leuk om een keer te zien. Ik was er al een keer geweest, maar je hebt twee kanten/routes. Links van de weg is een route van 12 km die om de Christoffelberg haan loopt, via die weg kom je ook op de parkeerplaats om de berg te beklimmen. Rechts van de weg is een iets kortere route, die langs de noordkust gaat, en er is een grot, en er zijn inianen-tekeningen. carolijn en dr vader hadden die tekeningen niet gevonden, dus ik was vastbesloten ze te vinden! Ze moesten er toch zijn? Ze kunnen het niet aangeven terwijl het er niet is..

De weg in het park was al een avontuurtje op zich.. Allemaal kronkelbochten, en hele steile hellingen! Maar als je lekker langzaam in zijn 2 rijd, komt het goed! Het uitzicht over de noordkust was heel mooi. Hoewel het eigenlijk overal een beetje hetzelfde oogt, kan ik er geen genoeg van krijgen! Toen kwam ik bij de grot aan. Vol geode moed liep ik naar binnen, om natuurlijk oook wat foto's te maken. En toen hoorde ik het.. Allemaal gezoem!! De grotetn staan er bekens om dat er heeeel veel bijen zitten!! Dat was cil ff vergeten.. Dus nadat ik ein-de-lijk een goede foto had, ben ik snel weer gegaan!! De indianen tekeningen waren ook daar, maar een stukje verder lopen. En inderdaad, als je helemaal niet verder kon, was daar ineens een hek voor een rotswand. En daar zaten toch wel 3 rode krabbeltjes op.. Zie foto's. Maar ik heb ze dus gevonden!! Carolijn zei inderdaad dat ze niet zo ver waren gelopen. Maar ja, er was toch niet zo veel te zien.

's Avonds zijn Raymon en ik gaan uit eten, en daarna naar het Casino. Nu ben ik niet zo'n casino mens, maar Raymon heeft me uitgelegd hoe BlackJack werkt, en dat is best leuk! Vooral als je wint :D Uiteindelijk zijn we naar huis gegaan met 2 gratis wijn, 2 gratis whiskey-cola (alle drank is gratis!!) en 115 gulden winst! Das iets meer dan 50 euro :) Toch wel netjes vond ik! Hadden we voor niets gegeten :)

Zondag was het vlaggendag. Erg vervelend, want ik wilde boodschappen doen, maar alles was dicht.. Toen zijn we even naar Otrabanda gegaan, en daar was het dus feest. Wij hadden enorme dorst, dus wij bij het eerste kraampje om wat te drinken............
Werden we gewoon NIET GEHOLPEN!! Toen gingen we aan een andere kant staan, keek dat mens ons aan, gaat ze die man helpen die eerst achter ons stond!! We waren ook bijna de enige blanken daar, en ik voelde me echt niet fijn. Donkere mensen roepen altijd dat ze gediscrimineerd worden, en dat gebeurd ook zeker, maar hier is het ook echt erg! Als een antiliaan in NL bij een loemia-kraam een loempia besteld, wordt hij echt wel gewoon geholpen!! Maar wij werden bij dat kraampje gewoon genegeerd. Beetje jammer. En we werden ook regelmatig behoorlijk vuil aangekeken. We hebben nog wel wat te eten gehaald (ja, daar werden we wel netjes geholpen, bij de kraam waar we wat drinken gingen halen werd ik zelfs in het Nederlands aangesproken, dus er zijn ook gastvriendelijke mensen!) en daarna zijn we snel gegaan.

Nou dat was het verslag van deze week! Ik ben extra eerde naar mijn werk gekomen om het te scheijven :) Nu nog ff de foto's, en dan aan het werk.. Ramon is er deze week niet, ben benieuwd hoe dat zal zijn!

Groetjes!!

• 03 Juli 2006 - 17:42

Vanes:

Wel leuk dat je meteen de eerste keer in het casino geld hebt gewonnen. Kunnen we (als je terug bent in Nl) ook een keertje met de meiden naar het casino. Ik ben er nog nooit geweest en weet al helemaal niet hoe al die spellen gaan. Kun jij me dat mooi uitleggen.

• 03 Juli 2006 - 20:21

Shi:

Leuk joh, al die belevenissen. In Australie tekenden de aboriginals op de wanden, daar doen de indianen het!
    Tot snel Cilly!
    kus Shi

• 05 Juli 2006 - 08:48

Babs:

Haha, jullie regen en wij HITTE :D Vandaag is het overigens wel iets bewolkt, maar de zon gaat nog wel doorbreken. En zo niet, warm heb ik het toch wel op mijn studio.. Pffff. Succes meid deze week op je werk!

• 05 Juli 2006 - 10:33

Amanda:

Hey Cil!!
    Ik ben laat met wat typen, normaal kijk ik elke maandag of dinsdag. Maar ik heb geen computer gezien in die hitte!!
    Die kuikens worden echt al groot. Heb je al ontrafelt wat die indianen tekeningen betekenen?? Ik zie er niks in.
    Ben je nog sporten geweest?? Haha.Doei ;) xxx

• 05 Juli 2006 - 18:40

Cilla:

Vanes, inderdaad leuk dat we meteen geld wonnen :) Maar ja, nu zal het de volgende keer wel tgenvallen als we niet meer winnen..

Nou babs, de regen is gelukkig maar in buien! Dus niet hele dagen achter elkaar! Het is hier eigenlijk ook lekkerder met een beetje bewolking. Het is echt te heet om de hele dag in de zon te zitten! (en als ik dat al vind..) Een parasol is geen overbodige luxe :) Gelukkig hebben wij een terras dat overdekt is, voor als het te warm word. Maar ik lig ook niet zo vaak in de zon.

Nan, ik heb geeeeen idee wat die tekeningen betekenen! Zal eens op internet gaan zoeken.. haha! Ben maandag wel gaan sporten, en vanavond gaan we weer. En dan vrijdag als het goed is.

• 16 Juli 2006 - 14:56

Bonbinibikini:

Niemand weet precies wat die Indianentekeningen betekenen. Sommige zijn echt bizar. In de bieb van Carmabi staan boeken over Indianentekeningen, maar die zijn best saai. Gewoon aan de bibliothecaris vragen als je ze toch wilt zien ;-)
    Als je op internet wilt zoeken moet je op Arawaks, Taino en Caquetios indianen zoeken.