Sea-lion swim!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Priscilla Geensen - WaarBenJij.nu Sea-lion swim!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Priscilla Geensen - WaarBenJij.nu

Sea-lion swim!!

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

26 Juni 2006 | Nederland, Amsterdam

Whaaaaaaaaaa! Het is nu Donderdag, en ik heb het een beetje gehad. TIJD VOOR EEN KOP THEE! En ook voor een beetje voor afleiding, vandaar dat ik nu al begin aan een verhaal. Hoewel ik het pas Maandag ga plaatsen, dan blijft het lekker overzichtelijk voor degene die 1x per week kijken. :) Anyway, ik raak een beetje gestressed door het werk. Kan dat? Stressen op je werk als je op de Antillen bent? JA! Dat kan! Vooral als je gewend bent om in Nederland te werken. Ik ben erachter gekomen dat ik heel nauwkeurig kan zijn, als het gaat om fouten opsporen en uitzoeken. Ook ben ik erg bedreven om de oorzaak van het probleem uit te vinden en op te lossen. Wanneer ik problemen ben tegen gekomen, en ze heb aangegeven, is Iedereen altijd erg tevreden. Vol goede moed worden er mogelijke oplossingen voor de problemen besproken. Maar niet Iedereen heeft de behoefte om foutloos te werken, waardoor dus nog steeds dezelfde fouten worden gemaakt? Daarbij komt dat ik vandaag iets sufs zei, en daarna uitgebreid uitgelachen werd door mijn lieftallige collega’s. En een van deze dames deponeerde (en dan zeg ik het netjes) wat op mijn bureau met de mededeling dat het gecorrigeerd moest worden. Tja, nu heb ik het dus een beetje gehad. :(

Verder is er nog meer slecht nieuws, niet zozeer voor mij persoonlijk maar toch. De vrouw van mijn baas heeft in het ziekenhuis gelegen afgelopen weekend. Ik geloof dat ze inmiddels wel ontslagen is, maar Ramon is 3 dagen niet op kantoor geweest, en hij blijft echt niet zomaar weg. Hij is er nu weer,maar je merkt wel dat hij er niet 100% bij is. Ik heb nog niet durven vragen hoe alles nu is, maar ik kreeg vanmorgen dus mee dat ze al een tijdje weer uit het ziekenhuis is, en er niet heel lang is geweest. Ze was gewoon niet meer wakker geworden, maar ze leefde dus wel gewoon. Heel bizar.

Zo, ik voel me al een stuk beter. Het helpt wel om het van je af te schrijven, dan kan ik wat beter relativeren. Bedenk ik me dat het wel meevalt, gewoon een mindere dag! Vanavond ook weer lekker sporten, helaas alleen want Carolijn dr moeder en oma komen vandaag aan. Dus de komende anderhalve week moet ik alleen gaan :( We zijn Maandag ook niet geweest. Maar Dinsdag wel, dus nu moet ik vanavond en morgen van mezelf. Maandag hebben we trouwens ongeveer een kwartiertje baantjes getrokken (en gelachen, we zwommen een paar baantjes op onze rug, met de ogen dicht, omdat anders het water in je ogen spat, en toen zwommen we tegen elkaar aan! :D) Dus wel een beetje actief gedaan. :)

Deze week hebben we lekker vaak film gekeken. Raymon is lid geworden van de videotheek. En vanavond na het sporten ligt er weer een film te wachten: Failure to launch. Die was hier in de bios toen Raymon naar Suriname was. Wilde eigenlijk alleen gaan, maar dat heb ik toch niet gedaan. Jeetje, ben alweer bijna op een A4-tje! Maar de helft van de week is ook al om!

Dit weekend gaan we zwemmen met zeelweeuwen!! Ben benieuwd, Raymon heeft me wel een beetje aangestoken met die dieren! Ze komen ook echt lief en nieuwsgierig over. De onderwatercamea gaat mee, dat mag gelukkig wel en Carolijn gaat proberen om vanaf de kant foto’s te maken. Volgens de vrouw bij wie ik reserveerde mocht dat niet :( Maar even afwachten , de baden zijn allemaal gewoon toegankelijk voor publiek! Hoewel je bij de dolfijnen wel afstand moest houden. Ik ga dan meteen kijken bij de dolphin encounters, hoe dat gaat. Dat wil ik nog gaan doen, voor een LEUKE FOTO van het kusje, haha! Als het helemaal niets is, doe ik nog en swim! Nu kan het nog, in Nederland zie ik het minder snel gebeuren.

To be continued…

Aj, het is nu maandag, en ik heb nog best wat te vertellen! Het wordt dus wel aan lang verhaal. Wat mijn werk betreft heb ik besloten om zo snekl mogelijk (deze week) een lijst te maken van de concrete zaken die me dwars zitten, en dan ga ik controller-mogelijkheden bedenken om ervoor te zorgen dat de oplossingen wekl nageleefd worden. Ik zal straks ook (als de tijd dat toelaat) met Ramon spreken over bovenstaande.

Het weekend

Zaterdagochtend zijn we weer gaan wandelen bij Port Marie. Alleen nu een andere route. We zijn over een berg naar een ander strandje gelopen (en de berg weer naar beneden geklauterd, er was daar geen pad meer!) Dat strandje was echt verlaten, de weg er naartoe was ook geblokkeerd, dus je kon er alleen te voet lopen. Met de weg bedoelt ik niet de weg die wij heen gelopen hebben! Maar we zijn wel zo terug gegaan, want we (lees: ik!) wilden die berg niet meer opklimmen! Verder hebben we nog ff gesnorkeld, maar dat was daar niet zo heel boeiend. Misschien hebben we gewoon al genoeg gesnorkeld? Het is wel mooi allemaal, maar veel van hetzelfde.

Daarna hebben we gewoon bij ons voor op het strand gelegen, en op het “vlot” Achter ons huisje bij de wasmachine, liggen allemaal van die kleine zwem-plankjes. Elk weekend komen er 's ochtends ook mensen kinderen zwemles geven. Er ligt ook een grote plank, waar alle kleine kinderen altijd op spelen in het zwembad. En daar kun je dus lekker op zonne, zonder het al te heet te krijgen, want je ligt toch in het water! Raymon kwam met da idee, alleen dreef hij steeds af. Maar nu heeft hij een touwtje aan het vlot gemaakt, en dat maken we dan aan de boei vast :) DUs nu ben ik weer eens lekker bruin, en een beetje rood, want ik ben wel heel lang in de caribische zon geweest, zonder me goed in te smeren.. Gelukkig kan dat nu wel :)

Zondag hebben we dus met zeelweeuwen gezwommen! Helaas hebben we zaterdag op zondag niet zoveel en niet zo goed geslapen, dus we waren niet fit.. Maar dat mocht de pret niet drukken! Carolijn en d'r moeder en oma hoefde gelukkg geen entree te betalen om foto's te maken, omdat het zeeleeuwen bad buiten het seaquarium ligt. Zij hebben trouwens ook een Dolphin-encounter gereserveerd, dus kunnen zij me vertellen of dat een beetje leuk is! Eerst kregen we een mini-encounter met de zeeleeuw. Die dieren kunnen natuurlijk ook op het land, dus daar was ook de encounter. De trainer riep de naam van de zeeleewu "Sarah" en ze kam meteen aan gewandeld! Na een uitleg over de oren van zeeleeuwen en over de vinnen, mochten we ze aanraken. Ze voelen echt heel anders dan dolfijnen, maar ja, die hebben ook geen vacht! Zeeleeuwen wel. Daarna gind Sarah aan een bankje staan, en mochten we haar een handje geven. Zij legde dus haar vin op jouw hand. Volgens de trainer hebben ze er heel lang op getraind voordat ze dat zachtjes deed! Ze zijn namelijk hel sterk, en dat is natuurlijk niet fijn voor de mensen! En daarna kregen we het broemde kusje, maar nu van Sarah. Dat was oo heel leuk, alleen ademt ze lekker hard in je gezicht uit.... Bah! Ze heeft geen lekkere adem, haha! Helaas is die foto die ze bij het seaquarium gemaakt hebben net zo mooi als die bij mijn dolphin-swim.. Als ik iets echt leuk vind, lach ik veel te enthousiast, en dat ziet er niet uit! Maar gelukkig heeft Carolijn heel veel foto's gemaakt! Ze komt vanmidag de kaartjes van de toestellen brengen met de foto's erop! Ze heeft namelijk niet zoveel met ons toestel gemaakt, maar wel met die van haar, en van dr vader!

Na de encounter gingen we het water in, om te snorkelen met 3 zeelweeuwen. In het begin best lastig, want ze zitten steeds onder water! En maar zoeken.. Maar na een tijdje ging het wel lekker. Er werden geen dingen gedaan verder, het was meer een observatie. Hier heb ik nog wat foto's gemaakt, onder water. Maar het rolletje is nog niet vol, dus zal nog wel ff duren voor ik foto's heb.

Daarna hebben we dus nog voetbal gekeken. ALthans dat wilden we gaan doen. Maar het was heel druk bij Hook's dus zijn we op bed gaan liggen, daar hoorden we het commentaar ook wel. Helaas zijn we toen in slaap gevallen.. En we zouden de buren naar het vliegveld brengen na de wedstrijd.. Zij hebben ons ook niet wakker gemaakt! De deruen stnden wel gewoon open.. Dus bij deze; Sorry Bas en Peter! Maar ik neem aan dat jullie wel gewoon je vliegtuig gehaald hebben? (ik weet niet eens of ze deze site wel kennen, maar toch)

Nou dat was het verhaal van afgelopen week! Lekker lang he? Nu de foto's nog... Ik ga even nog geen foto's van de zeeleeuwen erop zetten, eerst ff kijken wat Carolijn nog gaat brengen!!

Liefs Cil

  • 26 Juni 2006 - 18:22

    Juud:

    Hee Cil,

    Nou ik doe met je mee.. Ik heb namelijk vandaag ook écht mijn dag niet! 1. ik studeer weer niet in juli af het is weer opgeschoven naar augustus. Heb er gewoon geen zin meer in!
    2. We hebben de sleutel van het nieuwe huis vandaag niet gekregen.. mischien morgen zeiden ze :S
    Ja lucht op even opschrijven haha! Gelukkig was sms en mail wel aangekomen! :D Die kaart komt eraan!!

    Kuskus Juud

  • 27 Juni 2006 - 10:38

    Jen:

    Heej cil! Op zo'n eiland zou je stress niet verwachten idd! Is wel minder...maar hopelijk komt er verbetering op je werk!! Ik ben bijna klaar met m'n tentamens, morgen nog ééntje te gaan. En dan VAKANTIEEEEE:D:D eindelijk!! ~

    KuSss

  • 27 Juni 2006 - 13:25

    Babs:

    Hey meis, lijkt me echt grappig om met zeeleeuwen te zwemmen :D. De wedstrijd van zondag was overigens echt erg, dan kun je maar beter slapen.. En het meiden-weekend.. ja daarover moet ik je nog veel vertellen. Dat doe ik dan straks ff via mail.

    Kus Babs

  • 27 Juni 2006 - 17:00

    Amanda:

    Hey Cil!
    Je neemt je werk misschien iets te serieus??Als die andere het toch niet boeit,wat zou het jou dan boeien? Maar dat is natuurlijk ook jou goeie eigenschap, wat beter in NL wordt gewaardeerd.
    Maar nog ff en je hebt vakantie!!!!Haha.
    Dus de zeeleeuwen zijn leuker als de dolfijnen?? Jij maakt tenminste nog leuke dingen mee!!
    Nou veel plezier nog!! doei xxx

  • 27 Juni 2006 - 18:11

    Vanes:

    Jij houdt dus ook wel van wandelen, zo te lezen. Fijn, kunnen we een keertje samen gaan wandelen. Hier zullen mijn vriendinntjes wel om moeten lachen, actieve Vanessa. Afgelopen weekend heb ik met de meiden gefietst... Ja, ja, Babs en Kim gingen ook mee. Was erg leuk. Ik stuur je nog wel een mailtje.
    Kus

  • 27 Juni 2006 - 19:07

    Jac:

    Hahaha, ja Vanes wandelen... ALS ik mee was geweest naar Groningen had ik ook gefietst hoor! Het liep ff iets anders helaas. Maar Cil, fijn dat we zojuist ff hebben bijgekletst! Moeten we (lees ik) vaker doen! Maar dan echt haha.
    Dikke kus Jac

  • 27 Juni 2006 - 19:37

    Cilla:

    Zo tijd voor een reactie op jullie berichten! Juud, nog steeds niet afgestudeerd?? Er komt ook steeds iets tussne he?! Ik zal in elk geval voor je duimen dat het in Augustus echt gaat gebeuren! Ik zou nu ook al klaar moeten zjn.. Maar helaas mocht ik de tentamens niet hier maken.. Dus in November kan ik pas klaar zijn (troost je, dat duurt nog langer en kost weer extra collegegeld :?) Jen, succes met je tentamen!!!! En geniet aar avn je vakantie! Hebben we tenminste tijd om uitgebreid leuke dingen te doen als ik in NL ben :D

    Babs, ik wacht nog op een mailtje.... Heb inmiddels wel al gezellig met Jac gebeld :) Maar de byzonderheden heb ik nog niet gehoord, we hadden het zo druk met vertellen, dat niet alles aan bod is gekomen! Haha!

    Nan, je hebt gelijk, ik moet het ook niet zo (heel) serieus nemen. Het heeft toch geen zin? Ik probeer wel wat vaart achter wat dingen te zetten, maar als dat ook niet lukt... Tja. Dan niet :)

    Is goed hoor Vanes, we gaan wel lekker wandelen :) Of lui in de zon aan het zwembad liggen... Haha! Komt goed!

    Er zijn ook weer wat kaarten aangespoeld! Opa en Oma, bedankt voor de leuke kaart!! En Roswitha, ook bednakt voor je kaartje :) Shi, ik heb net van Raymon gehoord dat jouw kaartje ook is aangekomen :D:D:D Ik denk dat dat hele sticker verhaal alleen voor pakketjes geld.. Ik kan me namelijk herinneren dat er op het pakket van Raymons ouders ook zo'n sticker zat.. Verder is ook de brief van mijn moeder aangekomen (EINDELIJK!) met mijn duikbrevet erin :) Mam, je was toch vergeten iets op te schrijven... Daarom duurde het zo lang!

    Maar dat betekent dus dat zover ik weet alles is aangekomen!! Alleen van Jud is nog iets onderweg, maar dat is nog niet zo heel lang geleden pas gepost... Dus dat komt goed!!

  • 28 Juni 2006 - 14:09

    Shi:

    Hey meis,

    Dan ben ik toch blij dat je kaartje (en briefje..) aangekomen zijn! Beter laat dan niet zullen we maar zeggen he!
    Gelukkig is het deze week wat rustiger op het werk en heb ik zoals je ziet ook even tijd om andere dingen te doen! Leuke dingen heb je weer gezien en gedaan he!
    Moet je ook snel eens een persoonlijker mailtje sturen.....
    Ga trouwens zaterdag echt in mijn appartementje slapen. Dan is Rob er tenminste bij en kunnen we samen een beetje de (enge) geluiden ontdekken!

    Een hele dikke kus verder!

  • 02 Juli 2006 - 14:04

    Marielle:

    Ha die Cil! Sorry sorry, heb alweer veel te lang niets van me laten horen, al heb ik wel je berichtjes allemaal gelezen! Heb het onwijs druk gehad. Twee maanden meer dan fulltime gewerkt, wat wel weer behoorlijk wat centjes heeft opgeleverd! Nu even wat rustiger, omdat ik moet leren voor een hertentamen... Heerlijk hoor, tis 30 graden en iedereen ligt aan het zwembad ofzo :( Wel ontzettend leuk, alles wat je gedaan hebt! En de foto's zijn ook super. Hoop dat we ff een uurtje kunnen bijkletsen als je in Nederland bent! Groetjes Marielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curacao

Recente Reisverslagen:

29 September 2006

Laatste werkweek!!!

26 September 2006

Zon, hitte, warmte en nog eens heet!

18 September 2006

Campo!!

11 September 2006

Luieren en dobberen

04 September 2006

Zon, zee en... Muggen!!
Priscilla

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 968
Totaal aantal bezoekers 37969

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 25 September 2013

Honeymoon!

27 Januari 2006 - 06 Oktober 2006

Curacao

Landen bezocht: