Tamme kuikens en stoombaden - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Priscilla Geensen - WaarBenJij.nu Tamme kuikens en stoombaden - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Priscilla Geensen - WaarBenJij.nu

Tamme kuikens en stoombaden

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

12 Juni 2006 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal, na een drukke ochtend heb ik even tijd om mijn verhaal te plaatsen.. Er wacht nog wel een stapel werk, maar dat komt na de lunch wel ;)

Maandag
Zoals ik al eerder vertelde zouden Carolijn en ik maandag naar de sportschool gaan. We zouden eerst even rondkijken, en dan besluiten of we een abonnement zouden nemen of niet. Een proefles kostte fl 15,75, en daar had ik geen zin in (ben weer eens blut!) De rondleiding was kort maar krachtig! Het is niet groot, maar alles ziet er netjes uit. Er is een fitness ruimte, een aerobics zaal en verder natuurlijk een kleedruimte. Ook is er een beauty-salon bij, waar je allerlei behandelingen kunt nemen :D Dus we hebben meteen een abonnement genomen!! Op maandagavond wordt er ook nog eens steps gegeven, dus ik was helemaal blij. De les was erg pittig! Ik hield het in het begin wel bij, maar op t laatst moest ik vooraan gaan staan (heb ik weer!) en toen kon ik dus niet meer voor me spieken, en lukte het voor geen meter meer.. Maar ik was wel goed moe aan het einde van de les!

Dinsdag
had ik niet veel spierpijn, en was ik daar heel blij mee! Wilde eigenlijk weer gaan sporten, maar besloot om toch maar even te wachten tot woensdag, dan heb ik een afspraak staan voor een fitness test....

Woensdag
deden mijn kuiten toch wel zeer... Dat krijg je als je zo lang niet stept! Haha! Vol goede moed ging ik woensdagavond alleen naar de sportschool, want Carolijn moest werken. Dar aangekomen viel het een beetje tegen. Ik dacht bij een test aan een meting van vanalles, zoals je gewicht, vetpercentage, conditietest, krachttest en lenigheidstest.. Zodat je na een paar maanden weer het resultaat kunt meten, en ziet of je vooruit bent gegaan. Maar het was gewoon een begeleid rondje fitness met een instructeur. Alsof ik niet weet hoe die apparaten werken. Maar dat meisje kon het ook niet weten, dus ik deed netjes alsof ik alles voor het eest hoorde.

Donderdag
ben ik niet gaan sporten, vrijdag wil ik wel weer gaan. We zijn wel 's avonds op stap geweest. Raymon ging met de mannen op stap, maar ik had eigenlijk ook wel zin. Dat durfde ik niet te zeggen, want dan leek het nauurlijk weer alsof hij niet zonder mij mag gaan.. En met de mannen mee... Tja, is wel gezellig, maar meestal ben ik dat na een tijdje wel moe. Dus vroeg ik aan de buren (Bas en Peter) en aan Carolijn of ze gingen stappen. We zijn eerst naar de nachtwacht geweest, een hele kleine "kroeg". Na het happy-hour liep de tent leeg. Toen gingen we naar de Heeren. Daar was Cuban night.. Ook erg spannend... Als je ouder bent dan 40, en naar een gammel cubaans bandje wilt luisteren! Nadat Peter een bezoekje aan het toilet had gebracht, zijn we dan ook gegaan. Op naar Cinco, waar Raymon ook was. Hij dacht al dat ik jaloers was, haha! Daar was het wel gezellig, alleen de muziek was bagger (verassend he?) alleen maar honky-ponk techno achtige muziek. Steeeeeeds maar weer hetzelfde dus. Had ik nog bijna ruzie gekregen met een meid. Ze waren met zijn 2en en hadden niet veel kleding aan, en danste alsof ze een lapdance gaven. Dat deed ik dus na, en een van hen zag dat. Of ik haar na aan het doen was??? Ik schrok me rot! Maar heb het subtiel gesust. Achteraf dom, want ik had gewoon een grote mond moeten geven! Het was overigens een nederlands meisje.

Vrijdag
Lekker gaan sporten, en vroeg naar bed. (al 3 keer gesport inmiddels dus!!!)

Zaterdag
Om 08:00 uur opgestaan, ja jullie lezen het goed, om 08:00 uur!!! Want om 09:00 begon de spinning les!!! jaja, ik ben gewoon op zaterdagochtend gaan spinnen. Het was ook weer een zware les! Bijna alleen maar staand fietsen, en dan ook nog op een hoog tempo. Ik hield het dus niet bij, maar goed, dat is dus een uitdaging voor de volgende keren. Daarna hebben we lekker in het stoombad gezeten :) Ben blij dat Carolijn dat ook leuk vind :D:D Verder ben ik nog met Raymon gaan winkelen in Punda. En 's avonds zijn we gaan sporten... op de kazerne. Ik heb niet veel gedaan hoor, vond het wel weer mooi voor een week! En daarna weer vroeg naar bed, want op zondagochtend om 09:00 lokale tijd moest nederland voetballen!!

Zondag
Raymon is netjes om 9 uur naar Hook's gewandeld om voetballen te kijken, maar ik wilde niet. Maar helaas kon ik niet meer verder slapen, dus na een ontbijtje en een douche ben ik de tweede helft ook gaan kijken. Hoera we hebben gewonnen ;) Darna zijn we naar Port Marie gereden, daar kun je leuk wandelen. Daar hebben we ongeveer 1.5 uur gewandeld. Toen hebben we daar gegeten, en zijn we maar verder gaan rijden, want Raymon was verbrand! Dus snorkelen was geen goed idee meer. We hebben nog wat mooie plekjes gezien, en foto's gemaakt onderweg.

Kuikens
Ze zijn gewoon tam! Eindelijk!!! Vrijdag hebben we ze 's ochtends eruit gelaten, we vonden het toch wel tijd. Maar toen we om 12:00 thuis kwamen om te lunchen, zaten ze allemaal voor de deur! Inclusief mamma-kip. Toen hebben we ze maar wat eten gegeven, en daarna gingen ze er weer vandoor. 'S avonds kwamen ze ook weer terug, en ging Irene gewoon in de bak zitten, tot wij de kuikens erbij zette... Ze wilden toch lekker in de bak slapen!! En zo gaat het nu dus elke dag. Ze lopen de hele dag vrij rond, maar als ze moe zijn, komen ze bij onze deur zitten en gaan ze slapen. En als mamma-kip weer verder wilt, hobbelen ze allemaal achter haar aan! En 's avonds weer hetzelfde verhaal. Ze laten zich ook super makkelijk oppaken, en zelfs aaien. Ze rennen helemaal niet meer weg voor ons :D Maar ze weten inmiddels wel dat ze altijd lekker eten krijgen van ons.. Haha!

Nou, dat was m weer! Heb dus 4 keer gesport, en nog eens gewandels! Als ik dat een maandje volhoud, zijn die kilootjes weer weg denk ik! Ik hoor trouwens dat je voor het verzenden van post naar de kazerne een sticker nodig hebt, sinds kort!! Dus misschen is het beter om of eventuele post naar het hotel te sturen, of om ff langs het postkantoor te gaan mochten jullie nog iets willen sturen. Er zijn inmiddels al 2 dinegn niet aangekomen op de kazerne, en de boeken die ik besteld had zijn teruggestuurd. vandaar dat ik dat van die stcker weet. Het gaat om een CN-22 sticker..

Ik zal nog even de foto's uploaden, en daarna lekker lunchen!!!

Liefs Cil

  • 12 Juni 2006 - 17:24

    Vanes:

    Cil, hey, meen je dat serieus, heb je 4x gesport deze week? Echt super goed van je. Ja, lekker he, ik kan er ook maar geen genoeg van krijgen. En als je dan straks ook nog eens wat kilo's kwijt bent, beter toch??
    Liefs en een kus (of meerdere)

  • 12 Juni 2006 - 17:31

    Jen:

    Heeej Cil!
    Respect voor jou meid, zoveel sporten!! Had ik maar de motivatie daarvoor...heb t ook wel nodig:S Hier is het eindelijk mooi weer, vandaag 30 graden! Heb dan ook lekker in het zonnetje gelegen :D

    Die kuikentjes zien er trouwens echt lief uit! Ze worden ook goed verzorgd en verwend volgens mij haha. Veel plezier en werk ze nog!!
    dikke kusss

  • 12 Juni 2006 - 17:48

    Shi:

    Hey SportyCil...
    Heb gister ook weer eens na lange tijd de fiets uit de garage gehaald en been weer eens lekker een stuk gaan fietsen. Lekker hoor met dit weer!
    Verder is alles okidoki hier in het zuiden!
    Lekker zonnig inderdaad!
    Tot snel meissie!

    kusje

  • 12 Juni 2006 - 19:39

    Amanda:

    Hey Cil!
    Sportief van je hoor. Ik wilde vandaag ook eigenlijk gaan sporten, maar is me toch wat te warm vandaag.Dus heb ik heb huis maar gepoetst, heb ik ook weer wat calorieen verbrand.
    Ik ben nou vanaf mijn nieuwe laptop aant typen in de woonkamer!!!Echt relaxed hoor. Hoef ik niet meer op de computerkamer van Bart te komen, haha.
    Mijn koelkast is gisteren kapot gegaan, woensdag krijg ik een nieuwe.(heb ik gekocht, krijg ik niet) Hoe is het met die van jullie?? Doet ie het nog goed?
    Gaan jullie nou het hele WK volgen, haha.
    Fijne week nog en sport ze!
    xxx
    ps er is er bijna iemand jarig hoera!!!!

  • 13 Juni 2006 - 10:00

    Judith:

    Heeeey Cil,

    Mooie weekreportage :D Ik ben ook aan het sporten geslagen en aan het squashen, samen met Danny. Ben tot nu toe elke dag geweest, maar er is ook pas een weekje om (eens kijken hoeveel weekjes nog volgen :S).

    We gaan verhuizen! En wel naar Heerenveen (dat wist je al), de 26e krijgen we de sleutel van het nieuwe huisje en de 30e gaan we helemaal om :D. Ik heb dan alleen vanaf die tijd even geen internet om al je berichtjes te lezen, sorry :(!!

    We houden ons weer op de hoogte!! Kuskus Juud

  • 13 Juni 2006 - 19:40

    Cilla:

    Bedankt weer eens voor jullie reacties! Ben ook erg trots op mijn sportieve week! Ben gisteren ook weer geweest, vind fitness toch wel weer leuk! Leuk om te horen dat het mooi weer in Nederland is! Eindelijk de bikini's uit de kast ;) Maar ja, met mijn verjaardag is het ook altijd mooi weer!! Haha! En toch vind ik het jammer dat ik niet bij Defqon zal zijn..

    Jud wat doe je ons aan? Heerenveen? Ik was inderdaad al op de hoogte.. Wat een afstand zeg! Ik ga denk ik niet langskomen als ik op vakantie ben, als je het niet heel erg vind ;) Tot mails!

  • 15 Juni 2006 - 06:13

    Vanes:

    Bikini's uit de kast.....ja, hoop dat ik hem zaterdag aan kan doen (want zoals het er nu naar uitziet wordt het 20 gr en beetje bewolkt). En we gaan heel erg hard aan je denken op defqon... Al doe ik dat elke keer wel op een feestje hoor!
    Kus

  • 15 Juni 2006 - 13:19

    Jac:

    Hai meis!!!!
    Heb nog aan je gedacht op Compact, maar dat wist je al want ik had je ge-smst he! Voor de rest gaat het helemaal kut hier, vooral met mij.... Maar... weg gaan vrolijk verder!
    dikke kus Jac
    p.s. goed van je dat je weer sport! Ik ben al een maand niet geweest...

  • 16 Juni 2006 - 10:04

    Amanda:

    Hey Cil!
    Wat ga je morgen doen?? Geef je een feestje daar? Laat Raymon je maar de hele dag verwennen!!!!
    Veel plezier morgen!xxxx

  • 16 Juni 2006 - 12:09

    Cilla:

    Hey Meiden, mochten jullie het nog lezen, ik hoop dat het mooi weer wordt morgen!!! Ik zal aan jullie denken! (met de boomblaster op het strand, haha!) Ik heb nog geen plannen Nan, we gaan vanavond wel op stap. Naar de enige tent die op vrijdagavond wel eens een hardstyle nummer draait! En morgen uitslapen, en dan aan het strand liggen ofzo? Misschien nog een duik maken.. Maar er staat nog niets vast! Eigenlijk wil ik wel weer gaansporten, maar als ik op stap ga, kom ik niet om 8:00 mijn bed uit... Tot volgende weeeek!!

  • 16 Juni 2006 - 19:16

    Babs:

    Meis, nog 1 nachtje slapen en dan ben je JARIG!! Joehoe! Alleen kunnen we het nog niet vieren.. Dat halen we snel in als je weer in het land bent! We zullen je ook zeker gaan missen morgen bij Defqon. Ik zit nu hier thuis al heel lang te wachten. Erwin is nl. pas om 23 u thuis en dan moeten we nog naar Alphen. Beetje minder, maar niets aan te doen.. Nu maar hopen dat ik FIT ben morgen :D.
    Dikke kus

  • 17 Juni 2006 - 15:10

    Roy En Rebecca:

    Hey meid,

    Gefeliciteerd met je verjaardag.
    Ondanks dat het hier vandaag ook redelijk weer is, zijn we toch stinkend jaloers op je.....

  • 17 Juni 2006 - 15:14

    Els:

    hallo priscilla
    ik wens je een leuke dag en veel feestje vanwege je verjaardag
    groetjes uit holland
    van je pappa en mij

  • 17 Juni 2006 - 17:30

    Amanda:

    Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:)
    Kaartje zal wel te laat zijn, maar hij is in ieder geval onderweg!!Fijne dag vandaag nog! xxx

  • 18 Juni 2006 - 12:18

    Jen:

    Heej cil, ik hoop dat je me smsje gister gekregen hebt! Heb er in ieder geval aan gedacht ;) Heb je een leuke verjaardag gehad? Defqon was super...ik vond t beter dan vorig jaar. Hele grote main en heerlijk weertje erbij. Jammer dat het zo snel voorbij was:( Geniet nog van je vrije zondag!!! KUsss

  • 19 Juni 2006 - 17:20

    Jac:

    Hai Cillie!
    Wat leuk dat je geprobeerd heb me te bellen...! Het spijt me dat ik niet opgenomen heb, maar ik lag echt in coma! Tja dat krijg je van een afterparty haha.
    Tot gauw, dikke kus Jac

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curacao

Recente Reisverslagen:

29 September 2006

Laatste werkweek!!!

26 September 2006

Zon, hitte, warmte en nog eens heet!

18 September 2006

Campo!!

11 September 2006

Luieren en dobberen

04 September 2006

Zon, zee en... Muggen!!
Priscilla

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 37973

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 25 September 2013

Honeymoon!

27 Januari 2006 - 06 Oktober 2006

Curacao

Landen bezocht: