Tour naar Westpunt - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Priscilla Geensen - WaarBenJij.nu Tour naar Westpunt - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Priscilla Geensen - WaarBenJij.nu

Tour naar Westpunt

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

05 Juni 2006 | Nederland, Amsterdam

Hallo daar!

Het was eigenlijk een hele rustige week, eindelijk! Ik hoef namelijk niets meer te regelen! Alles gaat dus zijn gangetje. Met de kuikens is alles goed, hoewel ze er een beetje zielig uit zien! Kijk maar naar de foto. Maar ze zijn wel gezond hoor! Tenminste, ze krijgen genoeg te eten, en sommige voelen ook echt dik wanneer je ze op pakt. Ik heb nu ook ontdekt dat ze echt ALLES eten! Dus na het avondeten gaan de restjes de bak in! En aanvallen dat ze dan doen! Alsnof ze nooit wat te eten krijgen, zucht. Als je gezellig aan tafel zit komt Irene ook echt boven op de bak zitten, en dan zo dicht mogelijk bij jou, en maar lief kijken! Ze bedelt dus al echt. Verder is een kuikentje al zo sterk dat hij de bak uit kan vliegen! Dit doet hij dan ook elke dag, en dan gaat ie samen met mamma de hele dag wandelen en eten! Alleen als Irene s avonds op stok gaat raakt ie in paniek, want hij kan niet zelf de bak in! Dan moeten we hem weer gaan vangen. Helaas kan de rest nog lang niet zo hoog vliegen, ze proberen het wel, maar vliegen steeds tegen de bak!

Door de week hebben we eigenlijk niet echt boeiende dingen gedaan. Alleen maar gewerkt, gewerkt en nog eens gewerkt! In het weekend zijn we weer eens niet gaan stappen. Elke keer denk ik, ik wil nog wel een keertje gaan, maar als het dan Vrijdag of Zaterdag is, hoeft het al niet meer. Dat mis ik wel een beetje hoor, het feesten in Nederland. Het uitgaan is hier wel super Nederlands, maar dan echt het studentenuitgaan. Alleen maar kroegen met après-ski muziek, of een disotheek met (meestal) honky-ponk, en dan hebben we nog de plaatsen waar voornamelijk R&B en bubbeling wordt gedraaid. En Cil is inmidels een paar kilootjes bijgekomen (dat krijg je ervan als je niet gaat sporten!!) dus alcohol is ook even geen optie! Ik ga trouwens wel met Carolijn sporten! Ik dacht, vraag eens of ze daar zin in heeft, met zijn 2en is toch beter als alleen! En zij wilde ook wel. Heb net het fitnesscentrum gebeld, maar we mogen niet een keertje gratis mee doen! Beetje jammer, want dan moeten we dus een dagkaart kopen, en als we dan een abonnement nemen, trekken ze daar niet de dagpas van af! Stelletje afzetters! Maar goed, straks ff overleggen met Carolijn. Anders gaan we wel alleen kijken, en besluiten we daarna of we een abonnement nemen. Ik neem aan dat dat wel moet kunnen! Maar ze hebben in elk geval op Maandag avond steps, dus dat is helemaal goed!

Maar goed, in het weekend hebben we gezellig film gekeken, Finding Nemo! Erg toepasselijk, het rif en de vissen die je in de film ziet, zie je hier ook! En daarna Brother Bear. Zaterdag hebben we helemaal niets gedaan. Alleen boodschappen. Raymon voelde zich niet zo lekker helaas. En het was bagger weer, dus op het strand liggen was niet echt een optie. Het heeft zelfs even heel hard geregend! Zie je al die toch-al-niet-vrolijke-badgasten-want-de-zon-schijnt-niet rennen naar de overdekte gedeeltes! Das wel lachen. Wij hebben nergens last van, want we hebben een overdekt terras :D

En Zondag hebben we lekker de toerist uitgehangen! Op mijn verzoek, want van Raymon hoeft dat allemaal niet zo. Maar ik wil toch wel wat van het eiland zien als ik vrij ben! We zijn gewoon richting Westpunt gereden, en zijn hier en daar gestopt om dingen te bekijken.

We hebben eerst een landhuis bekeken. Maar dat was niet echt boeiend vond ik. Gewoon een groot huis, met allemaal oude meubels. Mar goed, hebben we dat ook weer gezien.

Daarna zijn we doorgereden naar "the oldest tree" van het eiland. Dat lag in een park, waar je kon wandelen. Daar hebben we de hele route gewandeld door een bos, en een stukje door Wacao, een vlakte met vooral veel cactussen.

Daarna zijn we doorgereden naar Boca Tabla. Daar waren we al eens geweest, maar we hadden niet alles gezien, en we hadden gen camera mee. Nu dus veeeeeel foto's gemaakt van de ruwe noordkant van het eiland. Een plekje, Boca Pistol, was echt gaaf, daar spat het water echt heel hoog op!

Daarna redden we weer verder en zijn we even bij Playa Kalki gestopt om eenijsje te eten. Waar we weer de ezel gezien hebben! Ik had zijn foto er de vorige week niet bij gezet, goed opgelet nan!! Zal hem er nu wel opzetten dan! Toen zijn we nog een stukje verder gereden naar het noordelijkste punt van het eiland. Daar is echt niets! Alleen maar rosten, nou ja, versteende lava. De zee is er wel echt aan een kant heel kalm, en aan de andere kant wat ruwer. De rosten waar je op staat zijn heel hoog, waardoor de zee dus ver beneden je is. Dat is echt jammer, want daar ligt namelijk Watamula, een hele mooie duikplek. Maar daar kom je dus alleen met de boot. Misschien gaan we er nog een keertje heen, even kijken wanneer dat gaat lukken!Toen hebben we nog wat gegeten bij een grill bij Westpunt, en daarna op naar huis, want het was al acht uur!

Dat was de tour rond het westelijke deel van het eiland! Nu zijn we alleen aan de Noordkant geweest, dus ik wil nog wel eens langs de zuidkant touren. Maar dat komt nog wel!

Nou dat was ook weer mijn verslag van deze week! Ik hoop dat ik jullie volgende week trots kan vertellen dat we een abonnementje hebben genomen bij de fitness (en spa!!! Met stoombaden joehoe!!) en dat ik minimal 3 keer ben gaan sporten!! Maar ik heb er wel echt zin in, want mijn conditie is bagger en mijn figuur, tja, dat kun je wel raden!! Ik ga ook snel even de foto's uploaden, en dan weer aan het werk!

Shi, hoe staat het nu met je huisje, inmiddels wel al ingetrokken?? Lijkt me zeker een goed plan om de housewarming te doen als ik er ben! Alleen is Jac beide weekenden al bezet geloof ik. Moeten we maar even kijken of dat lukt! Anders kom ik gewoon een keertje alleen langs!

En Jac, ik kijk zeker uit naar mijn vakantie naar Nederland! Het duurt alleen nog zo lang! En ik ben jarig op een Zaterdag! Dus heb wel vrij dan. Heb geen plannen verder. Ik wilde eigenlijk deze week een behandeling nemen in de spa, maar heb niet zo veel geld meer, dus denk dat ik het de week na mijn verjaardag ga doen, als het salaris er weer is, zeg maar als verjaardagskadootje voor mezelf!!

Veel liefs Cil

  • 05 Juni 2006 - 16:45

    Amanda:

    Het zal toch niet waar zijn dat ik eens de eerste ben, haha.
    Maar ik vind dat je toch veel te vertellen hebt ondanks dat je niks gedaan hebt. Dat is ook een kunst op zich.
    Het zijn weer hele mooie foto's waar wij in NL alleen van kunnenn dromen. Maar des te leuker voor jou natuurlijk.
    Maar je had wel een foto van een ezel met raymon samen gemaakt. Dus ik vroeg eigenlijk wie je nou bedoelde als ezel, raymon of de ezel zelf, haha. Flauw grapje!
    Maar in ieder geval duurt het niet meer zo heel lang voordat je naar NL komt!!! Ben benieuwd hoe je het hier weer vindt.
    doei xxx

  • 05 Juni 2006 - 17:30

    Cilla:

    Ahum, ik dacht dat je bedoelde dat ik de foto niet had geplaatst... Haha!! Maar ik bedoelde de ezel als in het dier! En niet Raymon ;) Om misverstanden uit de wereld te helpen!! Maar uh niet meer heel lang voor ik naar NL kom?? Duurt nog bijna 2 maanden! Vind ik best lang!

  • 06 Juni 2006 - 09:32

    Mir:

    Ziet er weer goed. Dan is mijn uitzicht maar saai. Mwa ff flink er tegenaan en die kilootjes zijn zo weg. Zijn de antiliaanse dames op het werk al wat losser geworden? na tradusi (ofzoiets) :)

  • 06 Juni 2006 - 18:01

    Vanes:

    Ja, je maakt toch elke keer weer een hoop mee he.
    Terwijl hier ook gewoon het leventje verder gaat!
    Ik heb zondag nog een dansje voor je gedaan, en toen bedacht ik me dat het nu wel snel mag gebeuren dat we weer samen kunnen gaan feesten. Nog 2 maanden, duurt wel lang maar de tijd vliegt voorbij....
    Liefs

  • 06 Juni 2006 - 18:34

    Shi:

    Hey Cil

    Wij hebben inmiddels het feestje van Jacqie gehad, afgelopen zaterdag. Was echt heel gezellig! Lekker op een bootje gevaren en het weer was voor de verandering eens heel goed!
    Mijn appartementje is nog erg kaal, want ik moet nog op veel meubeltjes wachten. De slaapkamer en de badkamer zijn wel beiden klaar! Wel leefbaar dus, maar nog even wachten tot de kabel voor de t.v. is doorgetrokken. Anders is het veel te stil!

    Nou meissie, pas goed op je kippen en tot de volgende x!

  • 07 Juni 2006 - 13:10

    Jac:

    Hi Cil, ja we hebben je idd echt gemist zaterdag! Zijn aardig los gegaan haha, vooral ik heb me ernstig misdragen. Ben je inmiddels al gaan sporten?Dikke kus Jac

  • 09 Juni 2006 - 13:14

    Vanes:

    Cil, heb je eigenlijk ooit de vakantiekaart uit Turkije van Jaq en mij gekregen??

  • 09 Juni 2006 - 15:24

    Cilla:

    Nee? Heb geen kaartje uit Turkije ontvangen.. Dan zal hij ook wel niet meer aankomen denk ik. Ik had er van Amanda eentje uit Egypte, en die was er na een week, of twee weken ofzo. In elk geval wel snel! Hadden jullie hem naar het hotel gestuurd of naar de kazerne? Mijn moeder heeft ook 4 weken geleden ofzo een brief naar de kazerne gestuurd, en die is nog steeds niet aangekomen.. En het adres kan haast niet fout zijn, want ik heb het voor dr gespeld aan de telefoon, haha! Maar miss duurt dat wat langer, ivm die oefening die nu hier bezig is ofzo. Maar jullie zijn in April toch op vakantie geweest? Dat is dus al 2 maanden geleden... :(

  • 10 Juni 2006 - 05:49

    Vanes:

    En we hadden nog wel zo'n leuke tekst erop! We hadden hem naar de kazerne gestuurd. Die eerste van mij was ook aangekomen dus het adres kan ook niet fout zijn. Ja, het was eind april. Jammer, echt jammer. Maar goed, weet je dat we iig aan je gedacht hebben toen!
    Fijn weekend. Ik ga lekker van het zonnetje genieten dit weekend. En zondag een feestje in Beesel bij Melanie en Tom (housewarming).
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curacao

Recente Reisverslagen:

29 September 2006

Laatste werkweek!!!

26 September 2006

Zon, hitte, warmte en nog eens heet!

18 September 2006

Campo!!

11 September 2006

Luieren en dobberen

04 September 2006

Zon, zee en... Muggen!!
Priscilla

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 37971

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 25 September 2013

Honeymoon!

27 Januari 2006 - 06 Oktober 2006

Curacao

Landen bezocht: