Zwemmen met dolfijnen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Priscilla Geensen - WaarBenJij.nu Zwemmen met dolfijnen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Priscilla Geensen - WaarBenJij.nu

Zwemmen met dolfijnen!

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

29 Mei 2006 | Nederland, Amsterdam

Het was weer een bewogen week op het zonnige eiland Curacao!

Zoals jullie inmiddels weten, heb ik afgelopen Maandag ein-de-lijk toestemming van arke Nederland gekregen om mijn ticket om te mogen boeken zonder extra kosten.. Mijn ticket kon niet omgeboekt worden, dus zou ik maar een nieuw ticket moeten kopen voor mijn enkele reis.. Zucht.. Maar na lang heen en weer gemail en gebel, was het eindelijk gelukt! En Dinsdag heb ik het (weer met wat pijn en moeite) omgeboekt naar 28 Juli. Verder heb ik ook mijn laatste ticket geboekt, op 10 augustus vlieg ik weer naar Curacao, en op 6 Oktober kom ik echt terug naar Nederland!!

Verder heb ik op Woensdag niet zo veel gedaan, behalve gewerkt natuurlijk! Donderdag was het hemelvaart, en had ik dus vrij! Maar heb niets boeiends gedaan. Een beetje op het strand gelegen, en thuis gezeten. Raymon was Woensdag op stap geweest, naar een zgn honky-ponk feestje, en was pas laat zijn bed uit. Verder heb ik Vrijdag bericht gekregen dat mijn zioektekostenverzekering in Nederland is opgezegd! Ik ben hier namelijk 100% verzekerd voor ziektekosten.. En ik ben ook uitgeschreven in NL, dus ik hoef helemaal geen verzekering meer in Nederland!! Scheelt weer 60 euro per maand!

Ook Zaterdag was niet echt boeiend. Ik ben ‘s ochtends een rondje gaan rijden, omdat ik me verveelde, en Raymon in zijn bed lag! Vedrer was er niemand thuis.. Toen raymon belde, zijn we even gaan zwemmen, en hebben we ff in de zon gelegen. Eigenlijk wilde ik nog ff gaan winkelen in Punda, maar ineens was het al half 5! We zijn die avond ook heel vroeg in bed beland. Zondag wilden we namelijk vroeg op om te gaan duiken, en natuurlijk naar het seaquarium!!

Zondag zijn Raymon, Richard (broer van Raymon) en ik gaan duiken. Er waren nog twee collega's van Richard mee, maar die hebben alleen gesnorkeld. We zijn weer naar Playa kalki geweest. Dat is echt een mooie plek om te duiken! Deze keer had ik wel mijn camera wel mee! We hebben qua bijzondere vissen alleen een Murene gezien. Die staat ook op de foto!! Ik heb trouwens nog een "oud" rolletje onderwaterfoto's ingleverd, dat kan ik Dinsdag ophalen, dan zet ik er misschien een paar online als er mooie tussen zitten! Na de duik zijn we snel naar huis gereden, want om half 3 moest ik me melden bij de Dolphin acdemy voor mijn dolphin swim!! Gelukkig was ik er nog op tijd!

Zwemmen met dolfijntjes!

Eerst kregen we een korte briefing over wat we wel en niet mochten doen bij de dolfijnen. Daarna gingen we met zijn allen naar buiten, en werden we verdeeld in groepen. Het groepje waar ik bij zat, was als tweede aan de beurt. We gingen dus eerst kijken hoe de anderen het deden.. Dat was erg grappig! Er zat namelijk een vrouwtje in de groep, die het niet echt snapte! De dolfijnen vonden het helemaal niet leuk, en ze deden dan ook niet echt hun best bij die mensen! Het ritje (waarbij je door het water getrokken wordt door 2 dolfijnen) deden ze maar bij 3 mensen, bij de andere echt niet! Toen mochten wij eindelijk!! Ik vond het echt heel leuk, maar toch niet zo geweldig als ik had verwacht. Het is gewoon een beetje nep allemaal! Een trainster zit naast het bad (nou ja, we zaten in een stukje afgebakende zee) de hele tijd te vertellen wat je moest doen. En het gaat echt aan de lopende band zeg maar. De een is nog niet klaar, of de ander moet wat anders doen. We mochten ook gewoon vrij zwemmen met ze, maar dan zwem je met 3 man om een dolfijn heen.. Al met al een beeeeeeetje geldklopperij! Je betaald er normal gewoon 150 dollar voor!! Dat is ongeveer 120 euro. Nu kostte het “maar” ongeveer 65 euro, nog heel veel geld dus. Wat dat betreft mogen ze wel wat minder mensen in een groepje doen. Verder heb ik nog iets te zeuren.. De toeschouwers mochten wel foto's maken, maar zij stonden zeg maar schuin achter de trainster, en alle leuke dingen gebeurden met het gezicht naar de trainster toe. Zij maakten ook foto's, maar die kosten $5 per stuk.. Die wilde ik op zicht dan nog wel kopen, maar ze waren echt lelijk.. Huil!!
Maar het was wel een unieke ervaring! Ze voelen ook echt heel raar aan, als je ze aait! En als je gewoon rustig zwemt, kun je gewoon met ze mee zwemmen! Dat was wel gaaf. Maar als je ooit met dolfijnen wilt zwemmen ergens, zou ik eerst even gaan kijken hoe het precies gaat. Ik hoorde namelijk van Carolijn dat het bij haar heel anders ging! Zij heeft in Mexico een keer met dolfijnen gezwommen, en daar was het niet zo'n lopende band werk! Het ritje was trouwens echt het leukste! Die dieren zijn echt sterk, dat voel je dan heel goed!! Raymon heeft gelukkig wel nog wat foto's kunnen maken. Ook een van het kusje zag ik, daarop zie je heel goed hoe ver hij stond!

Toen we thuis kamen, zijn we nog wat gaan eten met Richard. En s avonds gingen we nog een nachtduik maken.. Op aanraden van de duikschool gingen we naar de slangenbaai. Ik vind het niet zo'n goed idée, want dat ligt dus in een beetje mindere buurt. Gelukkig was het bij de baai zelf wel wat beter, maar toch! Na wat gemopper van mijn kant, waren we eindelijk in het water. (ik was aant mopperen omdat ik mijn bikini niet meer aanhad, en dus naakt in mijn duikpak moest. Maar dat moest dus op de parkeerplaats gebeuren..en mijn pajk was nog nat van het uitspoelen) Na een stukje zwemmen gingen we onder. Ik moet zeggen dat ik er weinig anders aan vond dan normal. We hebben wel een sort van aal gezien (ik moet echt eens zo';n boekje kopen om alles te identificeren!!) en een kleine Murene. Verder zie je alleen dingen waar je je lamp op schijnt. We zijn ook niet echt dipe geweest. Achteraf denk ik dat het niet zo slim was om zomaar in het donker te gaan duiken! Je mag ook helemaal niet alleen nacht duikenm, tenzij je je advanced hebt gehaald (brevet) en dat hebben wij niet! Dus als ik nog een keer snachts ga duiken, gaat er een instructeur mee!

Ten slotte heb ik net nog even een goede daad verricht. Richard had een beurs gevonden met allemaal pasjes erin. Die lag in het water onder een pier bij ons. Die zijn de rechtmatige eigenaars net komen halen! We hadden ze opgespoord via het Hilton. Ze waren echt heel blij. Ze wilden me nog geld geven voor de moeite, maar dat heb ik niet aangenomen.. Dat moet ik nog aan Raymon gaan vertellen, zal ie wel niet leuk vinden! Maar goed, al het geld was uit de beurs gejat, dus ze waren al genoeg kwijt vind ik! Dat was mijn geode daad weer voor dit jaar, haha!

Nou dat was m weer! Tot volgende week!!

Ps. Opa en oma, bedankt voor jullie reactie! Leuk om te weten dat ook jullie op de hoogte blijven van mijn leventje hier!

Ps2 Ik mag nog maar n paar foto's op de site zetten, mag er maar 200 namelijk. Ik ga geen extra ruimte kopen, maar ik wis volgende week de foto's van de oudere berichten! Ik krijg misschien ook nog wat foto's van de dolphin swim. Een ander meisje had er mega veel, en ik heb haar mijn emailadres gegeven. Ze zou er wat opsturen als ik ertussen stond. Maar ja, das altijd ff afwachten natuurlijk!!

Heb inmiddels ook wat onderwaterfoto's erop gezet. Ze zijn alleen niet van afgelopen week, maar ouder. Bij de Tug Bout zijn we gaan snorkelen, en bij Port Marie hebben we gedoken. Ik krijg overigens vandaag al de foto's van het duiken van afgelopen weekend (heb mijn rolletje gisteren ingeleverd) Dus misschien volgen die foto's ook nog. Ik zal volgende week even uitzoeken bij welk bericht de onderwaterfoto's van Tug Boat en Port Marie horen, dan zet ik ze ook daarbij. Anders worden het zoveel foto's bij dit bericht!!

Ahum update 01 Juni, de onderwaterfoto's bij dit bericht zijn wel van afgelopen week! De foto's die hierbij stonden van de Tug Boat en Port Marie staan nu bij de berichten waar ze horen! En ik heb ook alle foto's tm het weekend Bonaire gewist van de site! Dan kan ik er de komende tijd weer wat opzetten!

Liefs Cil

  • 29 Mei 2006 - 16:02

    Jen:

    Das wel heel netjes van je Cil!! Als ze idd al veel geld hadden verloren had ik het ook niet aangenomen. Wel jammer dat de dolfijnen een beetje tegenvielen. Het is ook echt zo standaard dan he...maar wie weet doe je het ooit nog wel 'n keertje. Je kunt in ieder geval zeggen dat je met dolfijnen hebt gezwommen ;) Ik ben afgelopen zaterdag naar X-qlusive geweest. Echt super feest gehad!!! Ben wel nog steeds n beetje gaar, en dalijk mag ik weer gaan treinen naar Breda. Spreek je snel weer!!! Kussjee

  • 29 Mei 2006 - 16:08

    Jen:

    Ik had de foto's nog niet bekeken net, maar zijn wel echt leuk geworden!!! enne....nieuwe middel tegen de bestrijding van kakkerlakken? hahahaha, waar kuikens al niet nuttig voor kunnen zijn he!

  • 29 Mei 2006 - 17:21

    Jac:

    Hai Cillie! Nou kreeg ik wel weer een mail dat je site bijgewerkt is, en de vorige kreeg ik niet. Gek toch! Ach echt lief zwemmen met dolfijnen! Staat ook nog op mijn verlanglijstje. Heeft Ray nou eigenlijk ook vakantie als jij in Ned bent, ik bedoel vliegen jullie samen terug? Hier gaat het leven gewoon verder ondanks dat je al zolang weg bent (verassend!). Ik hoop je zeker te zien als je in Ned. bent, maar kan niks beloven.
    nou DE GROETJES HE zou Quark zeggen....

  • 29 Mei 2006 - 18:48

    Vanes:

    Cil, echt geweldig, zwemmen met dolfijnen, had ik de vorige keer al gezegd he.
    Zoals Jaq al zegt, alles gaat z'n gangetje. Verder weinig aan toe te voegen. Hopelijk wordt het hier snel wat mooier weer want dan kunnen we zaterdag met Jaq haar verjaardag gaan varen (dat is de bedoeling als het goed weer is). Anders moeten we een plan B bedenken (op zich ook geen probleem)!
    Nou, liefs en kus

  • 29 Mei 2006 - 19:13

    Shi:

    hey meissie

    Ik heb even twee wken je site niet gelezen en het kostte me meteen een half uur of zo. dan zie je maar weer wat je allemaal meemaakt in die weken he! Ik ga met Rob naar Mexico en zwemmen met de dolfijnen staat ook zeker wel op mijn lijstje! Zal dan wel een beetje oppassen, hoe het gebeurt daar. Ik heb ook nog heel wat nieuws! Het werk is een drukke boel en vorige week heb ik echt enorme lange dagen moeten maken! Hoop dat het wat minder gaat worden, want anders.....
    Verder heb ik afgelopen wkend de sleutel van mijn appartementje gekregen en hebben Rob en ik het afgelopen wkend keihard verhuisd... Dat wil zeggen, alles 3 trappen opgesjouwd en in elkaar gezet. Er zijn nog wat dingen niet compleet waardoor ik dus ook nog maar even niet daar woon!
    Misschien is het een idee om mijn housewarming te houden in die tijd dat jij er bent, maar ik moet nog even checken of er in die weekeinden nog geen plannen stonden! Maar anders regelen we door de week zeker wel iets!
    Wat een verhaal he.... Haha!
    Nou, je krijgt iig een dikke kus van me en heel veel groetjes aan Ray!

  • 30 Mei 2006 - 20:35

    Amanda:

    Hoi hoi!
    Je ziet er wel profi uit in je duikpak, haha. Dus je droom met de dolfijnen zwemmen is toch uitgekomen, alleen beetje jammer dat het wat tegen viel. Maar toch, JE HEBT MET DOLFIJNEN GEZWOMMEN!!!!!!!
    Welke ezel bedoelde je op de foto, haha.
    Ben je ondertussen wel gewend aan die enge beesten daar???Zoals kakkerlakken???
    doei xxx ;)

  • 04 Juni 2006 - 18:39

    Vanes:

    Cil, we hebben je gisteren wel gemist op de verjaardag van Jaq. Jaq heeft echt gepiekt... ha ha!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curacao

Recente Reisverslagen:

29 September 2006

Laatste werkweek!!!

26 September 2006

Zon, hitte, warmte en nog eens heet!

18 September 2006

Campo!!

11 September 2006

Luieren en dobberen

04 September 2006

Zon, zee en... Muggen!!
Priscilla

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 37967

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 25 September 2013

Honeymoon!

27 Januari 2006 - 06 Oktober 2006

Curacao

Landen bezocht: