IJskasten en tickets.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Priscilla Geensen - WaarBenJij.nu IJskasten en tickets.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Priscilla Geensen - WaarBenJij.nu

IJskasten en tickets..

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

22 Mei 2006 | Nederland, Amsterdam

Bon Dia dushi's!

Het is weer Maandag, en dan is het weer tijd voor een nieuw verslag van Cil! Ik zal bij het begin beginnen..

De ijskast!

Sinds Carolijn bij ons is komen wonen, merkten we toch wel dat onze ijskast (koelkast voor de niet-limburgers) errug klein was! Vooral het vriesvakje.. Dat vroor namelijk binnen 2 a 3 weken helemaal dicht, omdat het klepje dat ervoor hangt stuk is. En even de ijskast ontdooien gaat wel snel, maar je producten worden zo snel slecht als het buiten 30 gragen is (of warmer)! Dus liet Carolijn terloops vallen bij haar manager dat we wel een nieuwe konden gebruiken. En laat hem nu net een ijskast verkopen! Hij wilde er 500 gulden voor hebben, maar voor het hotel wilde hij hem wel weg doen voor 400. Het hotel zou 250 gulden betalen, en dan moesten wij zief nog 150 betalen. Is eigenlijk nog bezopen, want als wij weg gaan staat die ijskast er nog, en hebben wij ervoor betaald! Maar goed, dat komt nog wel goed tegen die tijd! Dus wij wilden die avond meteen die ijskast gaan halen. Robert zou met de pick-up naar de winkel gaan, en dan zouden we die ijskast wel even halen. Maar Raymon (die ook mee moest om te slepen) had geen zin, en hij wilde uit eten. Hij wilde uiteindelijk wel even gaan, maar dan niet eerst naar de winkel.. En Robert wilde per se eerst naar de winkel.. drama om niets eigenljik, maar toen dacht ik; MANNEN STIK MAAR! We regelen het zelf wel weer!!! :?

Kwam ik de ochtend erna (Dinsdag) op het hotel, wil ik gaan regelen bij die manager om hem vandaag onder werktijd even met de pick-up van het hotel te halen. Ik had het al via via gevraagd, en die persoon wilde wel even mee. Maar toen kwam het.. Meneer de manager (ik zal geen namen noemen..) zijn vrouw had de ijskast waarschijnlijk al verkocht voor 500, om twaalf uur zou hij het zeker weten. Dus ik droop af. Maar toen werd ik toch wel heel boos! We hadden toch een mondelinge overeenkomst? En als die kerels niet zo moeilijk hadden gedaan, hadden we hem al gehad!! Grrrr... Ik naar de manager toe (nadat ik tot 100 geteld had, maar nog steeds boos was) en ik heb hem rustig verteld (jahaaaa heel kalm, ben echt trots op mezelf!) dat ik het best lullig vond dat het nu ineens niet door zou gaan... blabla.. Niet lang later kwam hij vertellen dat we hem konden hebben. Dankzij mijn grote mond dus!! Ha! (dat helpt hier trouwens echt, zonder grote mond kom je nergens!!!) Achteraf blijkt dat zijn vrouw gewoon per se 500 gulden wilde hebben.. Tssssss! Maar goed, toen deed hij moeilijk om het onder werktijd te doen, maar ik was op dreef en heb gewoon lekker doorgedramd, en toen ston hij 's middags in onze keuken! Maaaaaaarrrrrrrrr... Toen bleek dat we een transformator nodig hadden, omdat het geen antiliaanse ijskast is :? Gelukkig hebben de mannen van de maintanence dat snel kunnen regelen (met een oude transformator van Ramon) en de dag daaarna deed hij het ook eindelijk!!

Wat een verhaal he? Ik ben in elk geval blij dat het nu geregeld is!

Verder zijn we woensdagavond op stap geweest naar de Tropen. Raymon, ik en een collega van hem. Die had ineens geld op zijn rekening, en dat vond hij wel leuk, dus dat ging hij opzuipen.. Met ons dus! Toen we daar aankwmaen bleek het Flirt Bash 2 te zijn.. een sort vrijgezellenfeest, waarbij iedereen een sticker krijgt met een nummer, en dan kun je via MSN en een groot scherm boodschappen naar elkaar sturen.. Een leuk initiatief, maar iedereen stuurt toch alleen maar naar bekenden van elkaar! Was op zich wel lachen, vooral na wat rose, bacardi raspberry-sprite en wisky-cola.. Klinkt erger dan het is hoor, was niet dronken, had alleen rode wangetjes!

Donderdag was ook een hele leuke dag! Toen heb ik namelijk een kaartje gehaald om met dolfijnen te zwemmen!!! Jahaaa! Cil gaat met dolfijnen zwemmen! Komende Zondag is het zo ver! Normaal is het echt ontzettend duur, $150, maar Zondag 28 mei is er antilian rate, dan kost het 150 gulden.. Scheelt nogal (1 dollar is ongeveer 1.78 gulden) Enik sta hier officieel ingeschreven, dus ik mag ook goedkoper!!

Vrijdag is Richard aangekomen (broer van Raymon) met 299 andere mariniers. Toen is Raymon met de mannen op stap gegaan. Wij konden wel nog met de buren mee, maar tegen de tijd dat die gingen.. Was ik alweer moe! Iedereen gaat hier pas rond 23:00 ofzo, en dan ben ik wel moe als ik om 08:00 begonnen ben met werken! Zaterdag heb ik echt de hele dag op het strand gelegen. Raymon kwam pas om 13:00 zijn bed uit, en is zijn broer met vrienden gaan halen. Die hebben de hele dag bij ons gezwommen enzo. Toen heeft Raymon voor iedereen friet gebakken en toen gingen ze naar de kazerne. 's Avonds zijn we weer op stap geweest, naar Mambo. Was de eerste 1.5 a 2 uur best leuk, heb gezellig gedanst en gelachen met Carolijn. Raymon zat op de praatstoel, en stond heel de tijd met collega's te kletsen. Om half 2 zijn we toch maar naar huis gegaan, toen was iedereen het alweer zat..

Zondag heb ik eigenlijk heel weinig gedaan. We zijn 's avonds naar een voetbalwegdstrijd geweest! FC Groningen tegen Suriprofs. En FC Groningen heeft gewonnen! Woensdag is de finale (er deden 4 clubs mee) om de Polar Cup! (Polar is bier!!) Maar ik geloof niet dat we daarheen gaan,. Ik vond het namelijk een erg saaie wedstrijd!

En nu is het Maandag! Ik heb net weer wat bel en mail sessies achter de rug met Arke/Tui WHATEVER!! Krijg echt enorm de *** van die lui! Maar als het goed is heeft degene die op Hato mijn ticket om moet boeken eindelijk de authorisatie die ze nodig had (ik heb die mail namelijk ook gekregen) Ze zou me bellen als ze het gelezen had. Beetje raar, want die mail is een uur geleden al verstuurd.. Maar goed, als het nog lang duurt, bel ik NOG wel een keer! Ik heb mijn ticket ook niet bij me nu, die heeft een collega meegenomen, die ging toch al naar Hato, die zou wel even regelen dat het omgeboekt zou worden (wat niet gelukt is!) Dus ff afwachten tot zij terug is, en dan hoop ik het vandaag te regelen.

Voor iedereen die dit meteen leest, als ik data heb, zet ik ze hieronder................................................................................

Veel zonnige groetjes uit Dushi Korsow!

Oh ja, Jac, ik heb die zon echt gestuurd!! Hij had me beloofd te schijnen! Tssss, had zeker vertraging! Maar dan komt ie nog wel hoor ;)

  • 22 Mei 2006 - 16:44

    Kelly:

    Heeeeeeee Cil!

    Echt leuk om iedere week te lezen hoe mega goed jij het daar hebt!
    De foto's zijn super!
    Je bent wel te bruin aan t worden... dat is niet te bedoeling!;)
    Anyway, ik begin waarschijnlijk per 1 juli op de admi in Maastricht, was na 1 jaar planning toch wel toe aan een nieuwe uitdaging.
    En wanneer kom je precies ook alweer terug??
    Kunnen we snel weer Ben & Jerry's eten!;)

    Heel veel liefs
    Kel

    xxx

  • 22 Mei 2006 - 20:40

    Amanda:

    Hey Cil!!
    Het gaat dus eindelijk gebeuren!!!!Je gaat met de dolfijnen zwemmen???
    Ben benieuwd hoe 1 van je dromen in vervulling gaat!Zijn ze wel een beetje lief voor je?
    Dus dat met je ticket is nog niet helemaal geregeld??Wat een gedoe,zeg.
    Gelukkig hebben julie een nieuwe koelkast, hoeveel is dan 150 gulden?? Hebben jullie dat gedeeld door iedereen die daar woont??
    Nou de zon heeft inderdaad een beetje vertraging opgelopen, hopelijk is het zondag mooi weer. Dan heb ik een communie van mijn neefje!!
    Doei xxx ;)

  • 23 Mei 2006 - 09:34

    Vanes:

    Ja, nu ben ik dus echt jaloers. Zwemmen met dolfijnen. Dat zou ik ook zo graag willen doen.
    Trouwens, zaterdag kwam er op emporium nog een jongen (donkere huidskleur) naar mij toe. Hij vroeg of ik een vriendin ben van het meisje dat nu in Curacao zit. Hij had mij wel eens met jou in Heerlen gezien, dacht hij. Nou, blijkt dus dat hij dacht dat ik Shi was. En hij herkende mij dus zomaar. En het was een jongen die met de achternaam Bab heet. Werkt(e) bij jou bij Mice en Place. Heel toevallig dus. Ik lijk dus nog wel heel erg op Shi (ik heb haar dit verhaal ook nog niet verteld), ha ha! Nou, je krijgt dus wel de groeten van hem.
    Liefs en ik wacht vol ongeduld de data af dat je weer in NL bent....

  • 23 Mei 2006 - 17:50

    Babs:

    Hey meid,

    Nou zeg, lekker lang verhaal!! Wel heel leuk om te lezen! Ik schaam me wel een beetje dat ik niet zo vaak op je site reageer... Sorry! Heb je wel nog mijn lange mail gehad? Stressen op een caribisch eiland, da's inderdaad wel apart :-). Neem nog een wijntje zou ik zeggen :-). Eeeeennntje dan.... Kus

  • 23 Mei 2006 - 19:43

    Cilla:

    Ik heb vandaag mijn ticket omgeboekt.. Had ik mijn auto verkeerd geparkeerd staan.......... WIELKLEM!!! Echt, ik had het niet meer. Moest ik 100 gulden betalen (45 euro) en die heb ik niet! Vandaag wordt mijn salaris gestort, en ik had geen 100 gulden over... Heb ik mijn werk moeten bellen, is mijn baas het komen brengen. Echt te sneu. Ik was veel te lang weg geweest. Alsof ik er wat aan kan doen dat die mensen bij arke curacao zo langzaam als dikke stront zijn!!! Maar anyway.......

    ZATERDAG 29 JULI om 06:40 LAND IK OP SCHIPHOL!!

    En dan blijf ik tot donderdag 10 augustus (om 12:40 ga ik weer de lucht in), het andere ticket is ook geboekt! bij KLM!!!!! Uiteindelijk kom ik op zaterdag 7 Oktober om 09:00 weer thuis (sorry mams, maar een weekje vrij op Curacao vond ik toch leuker dan je verjaardag.. maar ik ga een heel leuk cadeau voor je zoeken om het goed te maken.. haha!) en dan blijf ik toch echt in Nederland!

    Iemand (goedkope) ideetjes om me te helpen ontspannen? Ik ben gewoon gestressed op een caribisch eiland... Hoe Nederlands kun je zijn??!?

    Liefs Cil

  • 25 Mei 2006 - 16:25

    Jen:

    Wijn, heel veel wijn :P dat helpt bij mij wel altijd in tijden van stress. Je bent dus mooi voor mijn verjaardag terug! Veel plezier nog en niet teveel stressen he hahaha! xxx

  • 27 Mei 2006 - 21:40

    Oma Geensen:

    Hallo priscilla

    Hopelijk gaat alles naar wens en bevald het je goed daar.

    Als het nog kon kwamen we jullie eens opzoeken, want we weten zeker het weer bij jullie is stukken beter als hier.
    Laat het jullie goed gaan en geniet ervan.

    Groetjes van opa en oma.

  • 28 Mei 2006 - 14:07

    Marielle:

    Ha die Cil!
    Goedkope tips om te ontspannen... kzou bijna zeggen, loop je appartement uit en ga lekker in een strandstoel liggen... Gestresst zijn op Curacao is echt knap van je :-P Mijn wereldreis is door de organisatie een half jaar uitgesteld helaas. Ben nu aan het overwegen of ik dan nog wil gaan, omdat ik dan klaar ben met mn studie. Verder ben ik HEEL veel aan het werk, heb een nieuwe baan bij Vodafone en bevalt super. Als je tijd hebt gaan we ff een uurtje wat drinken als je in Nederland bent!
    Groetjes Marielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curacao

Recente Reisverslagen:

29 September 2006

Laatste werkweek!!!

26 September 2006

Zon, hitte, warmte en nog eens heet!

18 September 2006

Campo!!

11 September 2006

Luieren en dobberen

04 September 2006

Zon, zee en... Muggen!!
Priscilla

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 37970

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 25 September 2013

Honeymoon!

27 Januari 2006 - 06 Oktober 2006

Curacao

Landen bezocht: