Weekendje Bonaire! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Priscilla Geensen - WaarBenJij.nu Weekendje Bonaire! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Priscilla Geensen - WaarBenJij.nu

Weekendje Bonaire!

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

14 April 2006 | Nederland, Amsterdam

Na een boottrip van een uurtje of vijf, zijn we vrijdag op Bonaire aangekomen! De boottocht viel wel een beetje tegen.. Het regende dat het goot in Curacao 's ochtends, dus zeiknat kwamen we aan.. Lekker koud! En op de heenweg regende het ook af en toe... Brrr.. Raymon lag op de boot de hele tijd te slapen, en ik ben uiteindelijk ook in slaap gevallen.

Er werd helemaal niets uitgelegd toen we aankwamen, we werden gewoon in het hotel gedumpt en dat was het dan.. Maar we hadden wel een kamer met zijn 2tjes! Beter!! Overdag hebben we eerst op de kamer gewacht totdat de zoveelste stortbui eindelijk over was, en daarna zijn we door de stad gaan lopen. Er was weinig te beleven, omdat het goede vrijdag was. Iedereen zat in de kerk, of lag aan het strand. 's Avonds om half 8 was er een BBQ op de boot. Dat was wel gezellig, hoewel wij erg afgezonderd waren van de rest.. Verder waren er namelijk allemaal studenten, die al meteen kliekjes gevormd hadden. En zoalsgewoonlijk was het niet echt mijn volk zeg maar (ik ben gewoon apart?! Raar dat ik toch zoveel vriendinnen heb dan!!) We kregen 1 hamburger, en wat salades, en dat was het dan. We hebben nog een tijdje genoten van een biertje en punch met pisang ambon, waarna we vroeg naar bed gingen om zaterdag een scooter te gaan huren.

Gelukkig waren we nog op tijd voor een scooter! We hadden niet gerserveerd, dus het was op goed geluk! We hebben tot een uurtje of vier het hele eiland rond gecrossed! Eerst de hele noord/west kant, waar veel heuvels zijn. Daar hebben we over smalle paadjes met veel stenen gereden. Daar lopen echt veel wilde ezels rond!! Het landschap is er hetzelfde als op Curacao, veeeeeel cactussen, heel veel dood koraal dat overal ligt, en voor de rest heuvels. Alleen zijn de heuvels hier groener, op Curacao heb je veel rotsbergen. En op Bonaire zie je veel lava gesteente! We hebben helaas geen leguanen gezien! Die schijnen hier nogal tam te zijn, dus wij hoopten er een paar tegen te komen, maar helaas. We hebben wel veel flamingo's gezien! En we zijn tot twee keer toe aangevallen (!!!) door honden! Echt vaag, maar ze kwamen echt met een rotvaart op ons af, en ze kwispelden niet!

De zuid/oost kant is helemaal plat. Een heel groot deel wordt gebruikt voor zoutwinning, je ziet dus alleen water en aan de andere kant de zee. Om vier uur moest de scooter terug, en hebben we nog wat gewinkeld. 's Avonds zijn we gaan uit eten bij een soort van mexicaan. Er liepen gewoon zwerfhonden langs de tafels om te bedelen!! Maar toen waren wij al klaar met eten, dus ze hebben van ons niets gehad! We wilden nog wel op stap, maar er was dus echt niets te beleven toen wij klaar waren met eten. Toen zijn we maar terug naar de hotelkamer gelopen, en weer redelijk vroeg gaan slapen.

Zondagochtend moesten we weer vroeg op de boot zijn omdat we nog gingen snorkelen bij Klein Bonaire. Dat is een klein eilandje dat net voor de kust van Bonaire ligt. Bonaire staat bekend om zijn mooie koraalriffen, zo ook bij Klein Bonaire. Het snorkelen daar was dan ook echt heel mooi!! Zelfs heel ondiep was nog heel mooi koraal met heel veel vissen. En toen ik een paar meter naar onder dook, om naar wat planten te kijken, zat daar gewoon een schildpad naast! Dus ik heb er weeer een gezien!! Ik zie ze echt overal, haha!

Inmiddels zijn we weer terug op Curacao. De terugweg was wel heel zonnig, en wij lagen op het dak van de stuurhut. Dus ik ben voor de zoveelste keer verbrand!! En dat terwijl ik al best bruin was. De zonnebrandcreme die ik bij me had was ook alweer bijna op, en Raymon was duidelijk aan het verbranden, dus hij heeft hem op gemaakt. Ik voelde heleemaal niet dat ik aan het verbranden was! Heel fijn :? Dat was het Bonaire verhaal alweer! Ik heb echt heel veel foto's gemaakt! Maar op de kazerne duurt het echt lang om ze erop te zetten... Dus er volgt nog meer als ik weer moet werken! (maandag!)

Liefs Cil

  • 15 April 2006 - 10:37

    Judith:

    Heey Cil gaat nog allemaal goed daar zo te lezen. Zo raak je wel niet uitgekeken als je allemaal van die leuke dingen kunt doen. De verhuizing hier komt eraan. Danny heeft morgen zijn laatste wedstrijd :(, maar goed waarschijnlijk gaan we nog verder weg wonen van limburg.. Ik laat je weten wanneer er meer nieuws is.. Nog heel veel plezier op Bonaire en vrolijk pasen haha! :D Kuskus Juud.

  • 19 April 2006 - 08:19

    Vanes En Jac:

    Hai meis!
    Heel veel groetjes vanuit het zonnige Turkije!

  • 19 April 2006 - 09:34

    Hey Cil!:

    Eindelijk heb ik weer een pc ter beschikking, ik dacht mss kan ik in Egypte nog wat mailen, maar helaas.
    Dus ik ben weer blij om jou leuke verhalen te lezen.
    Dus jullie hebben Bonaire in 1 dag zo ongeveer wel gezien, is het zo klein dan? Maar wel leuk om met een scooter te rijden daar, heb jij ook gereden?? Gelukkig heb je het nog steeds naar je zin daar! Doei xxx

  • 19 April 2006 - 09:34

    Amanda:

    Het bovenste bericht is dus van mij!!

  • 20 April 2006 - 16:55

    Shi:

    Hey Cil
    Bedankt voor je lieve kaartje voor mijn nieuwe baan! Ik ben helemaal blij, want ik heb dus ook een appartement toegezegd gekregen! Joehoe!
    Gave foto's trouwens allemaal hoor, vooral die stranden en dat mooie turquoise water!
    Ben gister gaan joggen trouwens, was geen groot succes!
    Schrijf je komend weekeind weer?

    Dikke kus

  • 22 April 2006 - 12:11

    Marielle:

    Hey Cil, gaaf hoor, een weekendje naar Bonaire! En fijn dat Raymon weer terug is... En super foto's!!! Hier niet veel boeiends, het weer wordt beter, maar heb tentamens. Schiet dus ook niet op! Oh ja, als je leguanen wilt zien, moet je naar de Grote Knip gaan, daar hebben wij er toen heel veel gezien. Wel goed kijken, want je ziet ze niet goed tegen de rotsen. Nou dat was het wel weer. Groetjes en veel plezier, Marielle

  • 23 April 2006 - 17:23

    Roswitha:

    Hey Priscil
    Echt super om je berichtjes te lezen!!!
    Geniet er lekker van.
    Ik ben alleen nog maar aan het stressen de laatste tijd, waarvan 99% op m'n werk. Wat dat betreft zou ik zo een weekje op visite willen komen ;o)
    Verder zijn m'n vrije weekenden wel toppie, al wordt het hoog tijd dat het hier zomer wordt!!
    Liefs ;o)

  • 24 April 2006 - 18:24

    Cilla:

    Bedankt voor de lieve reactties! En Shi, bedankt voor je kaartje! Wat een verhaal zeg! Ik zal snel even een persoonlijke mail/brief sturen! Pap en Els, bedankt voor het leuke paaskaartje!! Ik kreeg hem pas vandaag, omdat ik vrij was.. Jud, verhuizen... Hmmz, je moet me maar snel vertellen waarheen!! Marielle, we moeten het ook nog eens hebben over jouw vakantie... Wil je nog komen??

    Liefs Cil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curacao

Recente Reisverslagen:

29 September 2006

Laatste werkweek!!!

26 September 2006

Zon, hitte, warmte en nog eens heet!

18 September 2006

Campo!!

11 September 2006

Luieren en dobberen

04 September 2006

Zon, zee en... Muggen!!
Priscilla

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 38293

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 25 September 2013

Honeymoon!

27 Januari 2006 - 06 Oktober 2006

Curacao

Landen bezocht: