Weekje vrij.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Priscilla Geensen - WaarBenJij.nu Weekje vrij.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Priscilla Geensen - WaarBenJij.nu

Weekje vrij..

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

24 April 2006 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal!

Ik ben weer helemaal fit na mijn vakantie! Maar helaas nu alweer aan het werk.. Heb vanmorgen even snel met de baas van Grouwels gebabbeled (Grouwels is de eigenaar van het Floris Suite Hotel) en hij vertelde mij dat hij erg blij is dat ik langer blijf! Ramon zei ook al dat ze me toch wel gemist hebben afgelopen week.. Toch wel leuk om te horen als je terug komt van een weekje vrij! Voor degene die het nog niet weten.. Ik blijf nog tot eind September 2006.. Ik moet mijn ticket nog gaan omboeken, maar dat ga ik deze week doen. Ik probeer het te zetten op 2 Oktober, dan ben ik 3 oktober in NL (dan is mama jarig, vandaar!) Dus mijn welkom terug feestje wordt wat later, haha! Ik kom nog wel even op vakantie naar NL, waarschijnlijk in Juli, met Raymon. Ik twijfel nog over Defqon, maar als ik met hem mee ga, heb ik vervoer naar hem, en kan ik zijn voordeelurenkaart meenemen naar Limburg! Ik heb mijn OV namelijk ingeleverd.

Boca Tabla I

Ik wilde vanalles gaan doen in mijn vakantie, maar helaas is er niet heel veel van gekomen. Uitslapen is natuurlijk ook heel leuk! We zijn wel naar Boca Tabla geweest. Helaas hadden we geen camera mee. Boca Tabla is een plekje aan de noordkust van het eiland. Daar is de zee (normal gesporken) erg ruw. Er zijn dan ook verschillende uitkijkplaatsen waar je kunt kijken hoe de zee op de rotsen slaat. Dat is erg mooi om te zien. Maar op dit moment is de zee aan de noordkant niet zo ruw! Ik heb iemand horen zeggen dat wanneer aan onze kant (de zuidkust) de zee ruw is, dan is het aan de noordkant minder rus. Zal wel met stromingen en wind te maken hebben! En de zee is bij ons erg ruw momenteel… Daar volgt nog een verhaal over!! Nadat we bij boca tabla uitgekeken waren, zijn we nog even naar Westpunt gereden waar we ff genoten hebben van het uitzicht, en waar Raymon, stoer als hij is, even van een klif af is gesprongen (de zee in dus!)

Ostrich Farm

Verder zijn we ook nog een dagje naar de Ostrich farm en naar een kleine locale dierentuin geweest! Op de ostrich farm zijn dus voornamelijk struisvogels te zien! Maar het zijn echt leuke dieren! Ik had me er verder nooit in verdiept, maar Raymon wilde er graag heen. Je kunt daar een tour nemen, waarbij je met een groep mensen en een gids op een karretje door het park rijdt. Je stopt dan op verschillende plaatsen, waar de gids uitleg geeft over de dieren. Struisvogels zijn bijvoorbeeld heel dodelijk! Ze kunnen heel hard schoppen. Daarom zit hun hoofd ook zo hoog, wanneer ze aangevallen worden in het wild, kunnen ze heel hard rennen (tot 80 km per uur een half uur lang) en hard schoppen, zonder dat de aanvaller bij het hoofd van de struisvogel kan om hem te doden. Verder zijn ze NIET intelligent… Hun hersenen zijn nog kleiner dan hun ogen… Volgens de gids zijn ze zo simpel dat ze niet eens weten dat ze leven, haha! Vrouwtjes hebben grijze veren en mannetjes zwarte (zie foto’s) Bij een van de stops mochten we een paar struisvogels voeren! Je krijgt dan een bak, die je voor je moet houden terwijl jij met je rug tegen het hek gaat staan. De struisvolges pikken dan het voer uit de bak! Zie ook foto’s! Dat was echt super grappig om een keer te doen! Aan het einde van de tour werd nog wat uitgelegd over de eieren van struisvogels, er kan iets van 100 kg op staan, zonder dat het breekt! Dat hebben een aantal mensen gedemonstreerd door erop te gaan staan. Verder mochten we een baby struisvogel vasthouden, hij was pas 3 dagen oud! Dat was alweer het einde van de tour. Bij de ingang stonden ook nog twee papegaaien, die Raymon ff moest aaien J

Dierentuin

Raymon wist viavia dat er een dierentuin op het eiland is! Daar zijn we na de Ostrich farm naartoe gegaan. Na wat gezoek hadden we hem toch gevonden! Het is echt een kleine direntuin, met niet echt veel verschillende dieren, maar we hebben ons wel vermaakt. Als eerste had je natuurlijk Flamingos, dan was er een wasbeertje, en een ander dier, waarvan ik de naam vergeten ben.. Het is in elk geval het grootste knaagdier dat bestaat! Verder waren er voornamelijk veel aapjes en papegaaien. Achterin waren nog een bboel schildpadden, en eem pauw. En uiteindelijk hadden we ook de Leguanen gevonden (na lang zoeken!!) Ik was Raymon bijna kwijt geraakt in de dierentuin.. Er was namelijk een heel leuk lief aapje (ik vond dr niet zo lief) die verliefd was op Raymon.. Ze was nogal zielig, met een blauw oog en staar op het andere oog, dus Raymon wilde dr aaien. Ze bleef toen zijn arm vasthouden en aaien ook al kreeg ze een nootje, dan pakte ze het nootje met haar andere arm, ze liet niet los! Toen dacht ik, eens even kijken of ze dat bij mij ook doet.. Dat had ik beter niet kunnen doen! Ze ging op dr allerhardst (wat gelukkig niet echt hard was) in mijn vingers bijten! Nadat ik me had losgerukt, ging ik voor de grap Raymon aaien.. Je had het moeten zien! Ze begon helemaal boos naar me te bklazen, en lawaai te maken.. Ik moest Raymon dan ook even alleen laten om afscheid te nemen... Whahaha!

Afgelopen zaterdag is onze nieuwe huisgenoot gearriveerd. Een meisje van 19, Carolijn. Ze komt ook uit Limburg :) We verwachten haar zaterdag, maar ze heeft een nacht in het hotel geslapen! Haar kamer werd ook helemaal gepoetst op zondag, voor ze kam, en ze kreeg een hele lading zeepjes en handdoeken en zo... Echt faled, mijn kamer ( en die van Johan ook toen hij aankwam) was ZO SMERIG dat we hem 3 keer gedweild hebben, voor we het maar opgegeven hebben.. Maar goed, zij is het buurmeisje van de grote baas.. Dus voor haar moet het allemaal geregeld worden. Ik val haar overigns niet aan hoor, ze lijkt me heel aardig, hoewel ik haar natuurlijk maar een avond gezien heb!

Luchbed

Gisteren (zondag) hebben we bij ons op het strand gelegen. (ik ben op dit moment trouwens HOPI BRUIN!!! (hopi = heel erg) komt omdat ik een week vrij heb gehad :) Ik krijg nu zeg maar overal opmerkingen over hoe bruin ik wel niet ben.... Eindelijk!!! We gaan vanavond ff wat foto's maken!! (volgend weekend zal het wel weer weg zijn namelijk... :() Maar goed. Ik had een luchtbed gekocht, en Raymon wilde wel een eindje zwemmen, dus wij op weg. Het luchtbed in kwestie is wit met allemaal gekleurde bollen erop,. en Raymon merkte nog op dat het erg lelijk was.. Had ie beter niet kunnen doen! Het waaide namelijk erg hard, en toen we een eindje op zee waren, donderde ik, handig als ik ben, van mijn luchtbed af! toen ik mij omdraaide, was het al een meter of 4 van mij verwijderd! Ik dus snel er achter aan!! Maar helaas waaide het nogal hard, en duurde het niet lang voordat we het luchtbed niet meer zagen.. Het zal inmiddels wel op Venezuela zijn aangekomen!!

Boottochtje!!

Johan en Robert gingen daarna vissen bij blauwbaai, of Raymon en ik mee wilden? Natuurlijk! Nadat we alle vis en snorkelspullen ingeladen hadden, vertrokken we richting zee. Door de harde wind (zie vorige alinea) waren er best hoge golven. Na een al redelijk spannende tocht (met zijn 4-en op een klein bootje, op een ruwe zee...) kwamen we bij een strand dat niemand kende. Het zag er erg mooi en luxe uit, en er waren veel mensen aan het snorkelen en aan het duiken! Dus wilde wij wel even snorkelen. Maar er was niet zoveel te zien, dus gingen we snel verder. Maar al snel bleek dat de zee toch wel heel erg ruw was... Na een kort overleg zijn we toen maar terug gegaan naar huis. De terugweg was echter nog erger, omdat we tegen te golven in gingen... Ik moest wel een paar keer denken aan de film "the perfect storm" toen we met ons kleine bootje tegen de hoge golven opvoeren!! Ik vond het in elk geval best heftig! Maar we zijn allemaal heelhuids, en redelijk droog weer thuis gekomen!

Nou, dat was het weer voor deze week! Ik ga zo eens kijken of ik weer wat foto's erbij kan zetten. Ik heb tijdelijk een andere (oudere)pc, want mijne is gecrashed, en de nieuwe moet nog geinstalleerd worden....

Tot mails allemaal en een fijne week!

Liefs Cilla

  • 24 April 2006 - 21:46

    Judith:

    Yoooow wat een verhalen allemaal :D Je laat ons niet vervelen moet ik zeggen hihi.. Eind van de week weten we waarschijnlijk waar onze reis aan het eind van het voetbalseizoen heengaat. Je hoort van me. Jij nog heeel veel plezier.. Fijn om te horen dat je ook rond mijn verjaardag terug komt :D
    Kuskus Juud..

  • 25 April 2006 - 16:18

    Shi:

    Hey Cilly

    Wat leuk allemaal zeg! En je ziet er inderdaad "lekker" uit hoor! Wat een leuk klein struisvogeltje, echt grappig! Ondertussen is het hier ook wel wat warmer geworden, maar volgens mij is dat maar van korte duur!
    In juli ben ik ook gewoon in Nederland, dus dan gaan we gezellige dingen doen!

    Een hele dikke kus

  • 25 April 2006 - 16:25

    Cilla:

    Whaaaaa! De dierentuin is WEER uitgebreid! Irene heeft kuikentjes gekregen!! 6 nog wel! Echt lief! We hebben ze gevangen (incluzief Irene) omdat ze anders opgegeten worden door wilde honden en katten.. Dus volgende week weer een spannend verhaal! Oh ja, een van de muizen heeft ook jongen! Die heeft ze in een oude klamboe verstopt, die opgefrommeld op een kast lag... Ja Shi, als ik in Juli in NL ben, gaan we zeker leuke dingen doen!! Jud, ben blij om te horen dat er toch zekeheid in zicht is... Ik duim voor jullie!

    Liefs

  • 25 April 2006 - 17:18

    Marielle:

    Hey Cil! Blijft leuk om te lezen, al die verhalen van je! Zo te horen heb je een lekker weekje vakantie achter de rug. Thanx trouwens voor je schattige kaartje, errug lief! Als je naar NL komt moeten we zeker even wat afspreken als het je lukt, je zult nog wel veel meer mensen willen zien!!! Maar goed, zien we dan wel. Heb trouwens ook buitenlandplannen (wereldreis), maar hoe en wat hoor je nog wel als er meer duidelijkheid is. Ben er net pas mee bezig, dus... Nou de groetjes maar weer! xxx Marielle

  • 26 April 2006 - 08:47

    Amanda:

    Hey Cil!!!;)
    Wat een leuke baby struisvogel, mag je die niet meenemen??
    Jullie hebben best veel gedaan in de vakantie zeg. Wel leuk. En wij in NL hebben ook nog een wijze les van jou gekregen, over de struisvogels enzo. :)
    En je hebt wel een coole zonnebril, heb je die daar gekocht??
    Vandaag regent het weer bij ons, dus als je naar NL komt moet je wel wat meer zon meenemen.
    Ik ga maar weer eens werken, mijn vakantie zit er ook alweer op.
    doei xxx

  • 27 April 2006 - 07:18

    Vanes:

    Ik heb nu ook internet thuis! Joehoe... Werd meteen al op msn door een hoop mensen aangesproken.
    Cil, blijf vooral zo doorgaan met je leuke verhalen schrijven want ze lezen echt makkelijk weg.
    Nou, zo snel als je een datum weet dat je terug bent...meteen doorgeven want dan ga ik meteen vrij pakken.
    Liefs en alvast een fijn weekend.
    P.S. Ga je ook koninginnedag vieren?

  • 27 April 2006 - 12:27

    Cilla:

    Nee Nan, de sruivogel mocht niet mee! Hoewel Raymon dat wel leuk had gevonden!! Het schijnt dat ze de eerste 2 jaar erg leuk en lief zijn, maar vanaf 2 jaar komt het killerinstinct naar boven, en zijn ze niet meer lief... Als je dan te dicht bij komt schoppen ze je neer zeg maar.. En dat doen ze dus ook gewoon als jij ze twee jaar lang hebt gevoerd en verzorgd! Zo dom zijn ze dus, dat zijn ze dan alweer vergeten! Die zonnebril is van Raymon! Maar hij vind hem niet meer zo leuk sidns hij een nieuwe heeft.. Komt gewoon uit NL dus, maar was geloogf ik wel prijzig..

    Vanes, wat fijn dat je weer internet thuis hebt! Echt balen dat ik geen msn hier heb, want ik werk natuurlijk op ideale tijden om met NL te msn-en! Hihi! Ik ga niet echt koninginnedag vieren. Guus Meewis en de Band zonder banaaan komen vrijdag naar Mambo.. Iedereen gaat erheen geloof ik, maar t kost iets van 40 gulden (best veel voor hier) en Guus is nou niet echt mijn ideale avond uit... ff kijken wat het wordt! Verder zijn er volgens mij wel dingen te doen, straks ff de k-pasa halen (gratis hele grote folder waarin staat wat er deze week te beleven valt op curacao, komt elke week uit)

    Nou, ik ga weer aan het werk, volgende week volgt er een leuk verhaal, waarin natuurlijk kuikentjes voorkomen!!

  • 29 April 2006 - 05:25

    Robert & Johan:

    Hey Pris,

    Je bent echt de beste huisgenote en buurvrouw van het eiland!!!

  • 29 April 2006 - 12:40

    Vanes:

    Meid, hoe was het stappen gisteravond?
    Ik ben er helemaal klaar voor, om straks op stap te gaan. Hebben om 15.30 uur bij Kim (vader) afgesproken. Jaq is al daar!!
    Ik zal de meiden allemaal de groeten doen (zoals gevraagd in het smsje), en we maken een dansje voor jou....
    Liefs en kusje

  • 02 Mei 2006 - 10:11

    Stoefke:

    hey cil,

    Ik hoor het wel weer jullie vermaken je nog prima daar. OOOw ik wil ook terug hier wordt het nu pas een beetje lekker weer!!! Hoe gaat het is huis nog een beetje gezellig en hoe is het nieuwe huisgenootje en die 2 jongens?? Nouja heel veel plezier daar en ik hoor wel hoe het allemaal gaat daar.

    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curacao

Recente Reisverslagen:

29 September 2006

Laatste werkweek!!!

26 September 2006

Zon, hitte, warmte en nog eens heet!

18 September 2006

Campo!!

11 September 2006

Luieren en dobberen

04 September 2006

Zon, zee en... Muggen!!
Priscilla

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 38294

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 25 September 2013

Honeymoon!

27 Januari 2006 - 06 Oktober 2006

Curacao

Landen bezocht: