Duikbrevet - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Priscilla Geensen - WaarBenJij.nu Duikbrevet - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Priscilla Geensen - WaarBenJij.nu

Duikbrevet

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

03 April 2006 | Nederland, Amsterdam

Hallo Allemaal!

Zoals elke week zal ik vandaag weer vertellen wat me allemaal heeft bezig gehouden vorige week.

Maandag

Nou als eerste hebben mijn oren me erg bezig gehouden! Ze zaten dus dicht na het duiken zondag, en omdat ik bang was voor een ontsteking, ben ik maar naar de dokter gegaan. Ik had eerst gebeld naar de kazerne, of ik daar gewoon naar de dokter kon gaan. Ik zit namelijk bij Raymon in zijn verzekering, omdat we samenwonen :D Erg fijn! Ik kon dan ook meteen terecht. Mijn oren zaten dus helemaal vol… Ze wisten ook niet precies wat het was! Het ging er ook niet uit met spoelen, dus kreeg ik druppels mee om het zachter en losser te maken. Op mijn werk was het nog best irritant, want mijn collega’s praten soms best hard, of lachen erg schel, en dat voelde niet zo fijn aan mijn oor.. Mijn baas kwam nog vragen of ik niet naar huis hoefde, maar ik ben gewoon gebleven!

Dinsdag

Dinsdagavond zijn we naar Mambo geweest. Dan is het filmavond. Dan draaien ze dus een film op een groot scherm, op het strand.. Nee, je hoeft er niet te staan! Er staan namelijk allemaal ligstoelen in rijen in het zand :D :D Dat is nu echt relaxen!!! Tussen de palmbomen, onder de sterrenhemel op een strandstoel liggen naar een film kijken… Met een lekkerefruikcocktail natuurlijk!!! Zijn jullie al jaloers?? Daarom wil ik dus langer blijven! Haha! Na de film zjin we meteen naar huis gegaan, want de dag erna moesten we gewoon weer werken…

Woensdag

Woensdag ben ik weer naar de dokter geweest. Mijn linkeroor heeft hij toen helemaal schoongespoeld, maar mijn rechteroor wilde nog niet open! Dus toen moest ik weer vrolijk verder gaan met druppelen, en vrijdag weer terug! Dat vond ik toch wel minder, want nu wist ik dus niet zeker of mijn oor weer open zou zijn voor het weekend! Want zaterdag moest ik nog twee duiken maken om mijn brevet te halen….

Vrijdag

Vrijdagochtend om 07:00 reed ik al richting de dokter. Vandaag was de grote dag! Zou mijn oor eindelijk open gaan???? Het zat al wat losser, want sinds vrijdagochtend ging mijn oor regelmatig heel even open. En na twee keer spoelen hoorde ik weer stereo!! Gelukkig maar, want ik had de duikschool nog niet afgebeld! Ik heb nog andere druppels meegekregen om de zuurtegraad in mijn oren weer te herstellen..

Vrijdagavond speelde De Dijk bij Mambo. Daar gingen wat huisgenoten heen, en ik ben meegeweest. Ik was Bob, omdat ik zaterdag weer om 09:00 bij de Vaersenbaai moest zijn om te duiken! En aangezien het hier erg verleidelijk is om toch maar een paar wijntjes te doen, als je dat eigenlijk niet wilt, ben ik maar met de auto gegaan! (iedereen bied het aan, en het is niet mijn muziek, een paar wijntjes maakt het een stuk leuker!!) Als ik moet rijden ga ik niet drinken, ook al mag je hier 2.5 promille (!!!) hebben…. Maar goed, de Dijk was dus niet zo boeiend vond ik persoonlijk. Ik dacht wel meer nummers van hen te kennen, maar het waren er maar twee.. Maar tegenover de bubbeling was het wel oke :) We hebben ook nog wel gelachen om alle mensen die er waren… Mensen kijken is echt leuk! Haha! Het publiek was deze keer wat ouder dan bij Intwine, dat was wel beter, toen waren er alleen maar 15 en 16 jarigen die TE veel alcohol naar binnen werkten…

Zaterdag

Zaterdag weer een grote dag! Toen ik ‘s ochtends aankwam bij de baai, zag ik daar mijn instructeur. Beetje jammer, want ik had gedacht dat ik een andere instructeur zou hebben. Ik had nu een man op leeftijd die het leuk vind om zich om te kleden waar ik bij ben (en dat doet ie altijd, in elk geval bij jonge meisjes) en me te vragen om zijn rits dicht te maken… Die zit op je rug, en er zit een heel lang koord aan, dus verder niet raar ofzo. Maar hij wilde de tweede duik eigenlijk een heel lang strak pak aan, waar aan de voorkant ook ritsen zaten, maar ik heb subtiel duidelijk gemaakt dat ik hem daarbij niet ging helpen. (lees: niet subtiel!) Ik moest nog een paar oefeningen doen, en hij verraste me een keer onder water door te doen alsof er iets mis was met zijn luicht. Maar dat ging allemaal goed! Zelfs de gecontroleerde noodopstijging (waarbij je 10 meter omhoog moet zonder in te ademen, je moet wel uit blijven admemen) ging goed!! Dus ik heb mijn DUIKBREVET GEHAALD!!! Raymon was ook weer bij, die zag het nog niet helemaal gebeuren geloof ik!
Daarna ben ik nog gaan winkelen, maar ik heb niets kunnen vinden. En ‘s avonds belde Raymon nog even, hij mocht 15 min bellen. Het gaat allemaal goed met hem, alleen was het kader niet erg tevreden… Ik hoop maar dat het deze week goed gaat, ze hebben nu soort van examenweek. Hij komt ook pas zondag uit de jungle, maar dan is hij ook helemaal klaar!! En woensdag komt hij weer naar Curacao :)

Zondag

was ik al heel vroeg wakker. Ik heb gewoon een ritme! Om 08:00 werd ik al wakker, maar ben nog blijven liggen tot 09:00. Toen ben ik maar pannekoeken gaan bakken!! Toen de buren eindelijk wakker waren, heb ik nog naar Vanes gebeld, omdat Babs daar ook was. Jac, jammer dat ik je gemist heb!! ‘s Middags zijn we naar een verlaten strandje gegaan, waar we nog gesnorkeld hebben. We kamen tot de conclusie dat het erg diep was om te snorkelen, maar misschien gaan we er zondag duiken! Dan nemen we ook een BBQ mee, want er was echt bijna niemand, dus lekker prive BBQ-en op het strand!! Maar goed, even afwachten of het allemaal doorgaat!

Verder is komende vrijdag natuurlijk LUNA!!!! Dat wordt echt mijn hoogtepunt hier geloof ik, haha! Ik ga zo maar eens lunchen, vergeten jullie niet even een recatie te plaatsen? :)

Groetjes Cil

  • 03 April 2006 - 17:23

    Jac Oftewel Zjakkie:

    Hai Cil!
    Ja jammer dat ik je telefoontje gemist heb! Maar nu hebben we nog wat om naar uit te kijken, toch? Haha NIET SUBTIEL, dat vindi ik nog steeds een leuke woordenschat. Gefeliciteerd met je brevet! Echt goed hoor, niks voor mij, onder water zijn. brrr, al die beestjes.
    Nou doeiiiiiiiiiiiii

  • 04 April 2006 - 21:32

    Jen:

    Heeej Cil,
    Had je al gefeliciteerd met je duikbrevet, echt super!! Ik heb je kaartje trouwens weer gevonden..nog ff postzegeltje en je kunt 'm binnenkort verwachten haha. Dikke kusss

  • 05 April 2006 - 17:56

    Shi:

    Hey Cil...
    Van harte meid met je brevet! Echt knap van je! Film op het strand in een "klapstoel", super zeg!
    Ik ben ondertussen al 3 dagen op mijn nieuwe werkplek! Veel nieuwe indrukken maar ook erg leuk! Ik kom meestal tussen 6 en 7 uur thuis... Zou het ook erg leuk vinden om je snel eens te spreken!

    Een dikke knuffel van mij!

  • 05 April 2006 - 18:32

    Cilla:

    Shi, ik snap de HINT, haha! Als het goed is ben ik morgen vrij (moet vannacht werken..), dus als er dan buren thuis zijn, kan ik wel bellen!! Dan heb ik ook wat meer tijd, en meer speling :) Het zijn trouwens geen klapstoelen, dat zou wel heel gaaf zijn he?! Het zijn van die luie ligstoelen... Ik zal volgende keer mijn fototoestel meenemen. Ben er gisteren ook weer geweest! Als Raymon terug is met zijn digitale camera, gaan we allemaal leuke dingen doen, dus dan volgen meer foto's op die andere site!! (onder andere dus een van de ligstoelen van Mambo op dinsdagavond :D)

    Zonnige groetjes!

  • 06 April 2006 - 16:46

    Amanda:

    Hallo Cil!!
    Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!! Echt gaaf man. Ene doe mij ook maar een filmpje aant strand met een cocktail erbij!!!! Was de film wel leuk?? Een nieuwe of wat moet ik me daar bij voorstellen??
    doei xxxx

  • 07 April 2006 - 14:06

    Cilla:

    Hey Nan, thnx :) Nee, geen nieuwe film (tenminste geen bioscoop-film)! Deze week hebben we "man without a face" gezien. Echt een mooie film. Hij kwma me vaag bekend voor, maar ik geloof niet dat ik hem al gezien had! En vorige week draaide ze "True Romance", ook een gave film. Het klinkt als een zwaar romantisch liefdesverhaal, maar er komt ook veel ellende in voor.. En volgende week gaan ze een film van Theo van gogh draaien, ben alleen de titel weer vergeten... Maar dan moet ik het huis opruimen, want de dag erna komt Raymon weer terug! En rommel op de kamer is dan echt vervelend! Niet dat er nu veel ligt hoor, daar is helemaal geen plaats voor!

    Vanavond Luna... Ik heb echt zooooooooo veel zin! :D

  • 10 April 2006 - 06:59

    Vanes:

    Vertel, vertel, hoe was Luna vrijdag? Ik hoorde van Shi al dat je het leuk had gehad. Nou, wij hebben ook nog een dansje voor je gedaan zaterdagavond.
    Kus

  • 10 April 2006 - 11:34

    Marielle:

    Ha die Cil! Gefeliciteerd met je duikbrevet! En nu natuurlijk zoveel mogelijk leuke duikplekjes opzoeken...! Hoe was Luna? Als ik het goed heb, komt Raymon over twee daagjes terug. Ben blij voor je! Geniet ervan... Groetjes Marielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curacao

Recente Reisverslagen:

29 September 2006

Laatste werkweek!!!

26 September 2006

Zon, hitte, warmte en nog eens heet!

18 September 2006

Campo!!

11 September 2006

Luieren en dobberen

04 September 2006

Zon, zee en... Muggen!!
Priscilla

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 38291

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 25 September 2013

Honeymoon!

27 Januari 2006 - 06 Oktober 2006

Curacao

Landen bezocht: